sterilliseren

A

Anoniem

Guest
Omdat mijn man zo een bange poepert is, en ik niet tegen al die hormonen etc kan
hebben we besloten dat ik me laat helpen.
ik had gehoopt dat hij toch alsnog na mijn zware bevallingen zei dat hiuj het zou gaan done, maar het zit er echt niet in. hij is al bang voor de tandarts.

ik heb geen zin in dat ik straks naar de gyno moet om een abortus te doen of toch nog weer een kindje te krijgen.
ik ben zo klaar. met kinderen krijgen dan he. ik vind het super zoals het is. we hebben alle erge screnarios doorsproken, zoals ongeluk en kinderen overlijden, of erge ziekte etc... maar we hebben allebei zoiets al dat het dan het lot is.
dus ik ga me laten helpel met de essure methode, zo goed als pijnvrij en geen operatie, maar het inbrengen van een veertje in de eileider die ervoor zorgt dat je eileiders dichtgroeien.

ik heb nu 3 kinderen waarvan de tweeling echt een kadotje is, daar hebben we lang over gedaan om ze te krijgen en we wij daarom gezegend dat het er 2 zijn. maar nu is het klaar.

wat gaan jullie doen?
pil, spiraal, condooms man laten helepn etc.....

x martina

is er iemand die ook overweegt om de essure methode te gaan doen? of heeft iemand het al gedaan?

Hmmmz mijn man is ook een bange poepert...
Maar sterilisatie is sowieso nog niet aan de orde, omdat we er nog niet definitief uit zijn dat we het bij eentje houden. Ik denk het wel hoor maar je weet maar nooit ... en zolang als de twijfel er nog is wordt er niet gesteriliseerd.

Ik ga vanmiddag het spiraaltje laten plaatsen, ben benieuwd... is voor mij de eerste keer.
Hiervoor altijd aan de pil, maar dat wil ik eigenlijk niet meer.

Groetjes,
Anne

Wij (nou ja, ik) zijn er nog niet uit of we een derde willen. Voorlopig gebruiken we condooms. Waarschijnlijk ga ik een nieuwe pil halen. Moet alleen nog even kijken welke. Kan niet zo goed tegen de hormonen. Met de femodeen had ik wel minder last (buikpijn), maar misschien is er nog een andere. Heb ook aan een spiraaltje zitten denken. Weet het dus nog niet zo goed.

Groetjes,
Nelly.

Hoi hoi,

Ik heb vorige week een mirena laten plaatsen. Ik zou mij eerst ook laten steriliseren, maar in overleg met de gyn heb ik voor een spiraaltje gekozen. Dit vooral omdat ik altijd een week ongesteld ben, en dat hoeft van mij dus echt niet. Bovendien doet volgens mijn gyn een spiraaltje echt niet onder voor een sterilisatie.
Dit is voor mij ook voor het eerst dat ik een spiraaltje heb. Het plaatsen viel me echt 100% mee. Niet dat ik er zoveel over gehoord had,   maar ik wist totaal niet wat me te wachten stond. Ik heb na het plaatsen nog een paar dagen heel licht gevloeid en had af en toe wat buikpijn, net als bij een menstruatie, maar nu heb ik nergens meer last van.

Hoi meiden,

Ik ga denk ik ook voor het Mirena spiraal, daar hoor ik wel goede verhalen over. Ik ben al vanaf mijn 16e aan de pil en ik denk dat het voor mijn lichaam goed is om daar mee te stoppen. Wij hebben nu 3 kinderen en ik denk zeker te weten dat dat genoeg is.... maar ik ben niet zeker genoeg over de toekomst om me te laten steriliseren.
Ik geef nu nog deels borstvoeding, omdat ik over anderhalve week alweer moet gaan werken. Zodra ik helemaal van de borstvoeding af ben ga ik naar de huisarts... voorlopig dus sexen met condoom, vreselijk!

Groetjes, Michele

Dat plaatsen van die spiraal was echt een koekkie.
Ik had er wel wat vervelende verhalen over gehoord, maar dacht eigenlijk als je kunt bevallen... dan zal dit wel meevallen... en dat klopte ook, het stelde echt niks voor!
Nu hopen dat het allemaal goed zit, over een maand krijg ik een controle echo dus tot die tijd nog even met de rubbertjes ;-)

Anne

brrr, sterilisatie, ik moet er niet aan denken. (Misschien dat ik na 3 kinderen wel anders piep hoor hihihi).
Wij gebruiken net als voorheen gewoon condooms... meestal. Ik heb een vrij betrouwbare cyclus, en kan dus goed bepalen wanneer ze nodig zijn, en ach.... ongelukjes zijn zeer welkom. Mocht het ongelukje er niet van komen, dan laten we te zijner tijd de rubbertjes weer achterwege. Geen gedoe met ontpillen, huisartsen of iets dergelijks. Alleen wel jammer dat rubbertjes zo duur zijn.

xxx
petra

Sterillisatie is ook wel heel erg definitief.
Ik vraag me dat ook wel eens af, wanneer weet je echt zeker dat je geen kinderen meer wilt?
Ik denk ... dat ik 1-tje mooi genoeg vind, maar ben realistisch genoeg om me te realiseren dat de kans dat ik dat nu denk/zeg/roep/ vooral te maken heeft met het feit dat ik zo'n zware zwangerschap heb gehad (34 weken kotsen, vlokkentest, bloeddruk etc) en dat ik daar dus wellicht anders over denk als ik de afgelopen maanden een beetje goed heb verwerkt.

Anne

Terug
Bovenaan