sterilliseren

nee, voor mij is het definitief, ik vind 3 kinderen prachtig, aangezien we er maar 2 wilde en ik er dus een kado heb bijgekregen en daarvoor niet eens nog een keer zwanger hoefde te zijn , hihi ik heb er gewoon 2 in een keer gedaan. maar nu is het klaar. het wordt strraks allemaal duur genoeg, met studie. wat dacht je van 3 kinderen op sport en zwemles. tjonge ik wil ook dat ze iets van muziek mee krijgen...

nee wij zijn klaar met kinderen. laat mijn zus en vriendinnen nu maar kinderen krijgen.
dus ik ben echt klaar voor de sterilisatie. ik wil geen ongelukje krijgen, want ik denk niet dat ik dat zou kunnen weghalen. dus dan maar definitie. voel ik me lekkerder bij, het enigste wat ik jammer vind ik dat mijn man zich niet wil laten helpen, bange schijterd. nu komt het weer op mij aan! weer met mijn benen wijd. maar dat weet hij gelukkig ook. mag hopen dat hij zich zeer schuldig voelt! ha ha. ik heb genoeg leed met deze bavalling en de vorige doorgemaakt.

x martina

Hoi Martina,

Ik vind het niet meer dan logisch dat je met 3 kids wel vind dat je genoeg hebt hoor ...
Tsja ... wat is dat toch met die mannen en het niet willen/durven sterileseren ... zijn het nu echt zulke watjes ?? Of zijn wij gewoon helden?? :)
Ik had het ook een stuk eerlijker gevonden als hij nu (tegen de tijd dat we zeker weten dat we geen kids meer willen) actie zou ondernemen tenslotte heb ik jaren de pil geslikt ... de zwangerschap en de bevalling gedaan ... en nu 't spiraaltje... maar goed, ik weet zeker dat ik dat op m'n buik kan schrijven. "Dan gebruik ik nog liever condooms" zegt ie dan en tsjaaa .... opzich handige dingen hoor, maar ze maken het wel een stuk minder spontaan allemaal ...

Anne

hey

ook bij ons hebben we het erover gehad.
we hebben nu 3 gezonde meiden en vinden het nu wel welletjes. (denken we)
mijn vriend zal zich dan ook laten helpen zoals we hadden besloten.
maar we zijn niet helemaal zeker van onze zaak.
dus is het nog geen optie, ook onze leeftijd speelt mee. we zijn nog maar 26 jaar en tja willen toch echt even wachten voor we een beslissing nemen.
ik ben momenteel weer braaf aan de pil en misschien is een spiraaltje wel een optie.
eerst mijn menstruatie weer op de rit krijgen.

toch vraag ik me af wanneer weet je nu of je het zeker weet dat je die kriebel of wens niet weer krijgt voor nog een kindje,
mijn vriend komt uit een gezin van 4 kinderen en wilde zelf ook altijd een gezellig groot gezin.
ik heb altijd gezegd minstens 3 maar maximaal 4.
tja we hebben nu afgesproken om minstens 2 jaar te wachten, want dan gaan de 2 oudsten naar school en dan kijken we wat we doen.
nu ben ik zeer tevreden met onze 3 kids en vind het wel welletjes.
gewoon afwachten dus.

liefs Jenny

Ik heb de knoop doorgehakt en heb de Mirena laten plaatsen. Hopelijk is het iets voor mij. Voorlopig is dit een goede oplossing.

Groetjes.

Hallo,

Wij zijn er ook nog niet uit. Ik heb in ieder geval geen zin meer om de pil te slikken, dat staat vast.
Mijn man wil zich dus niet laten helpen en ik doe het ook niet.
Kan je een spiraaltje ook laten plaatsen als je borstvoeding geeft?
Ik ben van plan om zo lang mogelijk borstvoeding te geven en wil dus niets gebruiken waardoor het terug zou lopen.
Nou ja, voorlopig dus maar met condooms.

Volgens mij is de minipil het beste icm borstvoeding Els. Misschien nog even navragen bij de huisarts?

Groetjes,
Nelly.

Hoi Martina,

Ik heb jouw onderwerp over het hoofd gezien en ben per abuis  een nieuw onderwerp gestart over Essure. Dat had ik bij nader inzien niet hoeven doen.
Heb jij je inmiddels laten steriliseren? Ik heb inmiddels een afspraak staan voor 26 jan. Alhoewel ik er helemaal zeker van ben dat ik me laat steriliseren, vind ik het toch wel heel spannend. Ik ben benieuwd of het een pijnlijke ingreep is.
Omdat ik nog borstvoeding geef, heb ik in ieder geval maar een mega verpakking paracetamol in huis gehaald. Daarnaast begin ik vast extra te kolven, zodat ik een behoorlijke voorraad heb. Dan kan ik eventueel 1 of 2 dagen wel de paracetamol wegkolven zeg maar.

Groetjes,
Marjo

Terug
Bovenaan