Sterke voorkeur voor een meisje......

Hallo. Even voorstellen: ik ben Patricia, mama van zoontje Thijs van 2 1/2 en we zijn net weer "bezig" voor een 2e. Ik hoop dat een 2e zwangerschap ons gegund is en boven alles hopen we op een gezond kindje; ongeacht het geslacht!! Dit even om negatieve reacties voor te zijn.......
Toch heb ik heel erg sterk de voorkeur voor een meisje. Ik kan er niks aan doen!! Uiteraard is een 2e mannetje meer dan welkom, maar ik zou het super vinden ook een dochter te hebben. Onze wens is om 2 kinderen te hebben, dus als deze 2e een jongen zou zijn, is een dochter niet meer aan de orde. Herkent iemand dit en hoe ben je er toen mee omgegaan??
Nogmaals, mocht ik weer zwanger worden, dan is alles welkom, maar toch......Ik hoop dat iemand hier z'n mening over wil geven.
Groetjes van Patricia

Hoi Patricia,

Ik herken het heel goed. Ik had dat gevoel ook bij de tweede. Ik had al een zoontje van bijna 2 en ik was inverwachting van de volgende.

Ik dacht echt dat het een meisje zou worden. Ik zag veel roze, ik voelde me roze, ik was roze.

Ik wilde ook heel graag een meisje. Ook al maakt het niet uit, als het maar gezond was. Maar mijn gevoel zei, een meisje.

Met 31 weken kreeg ik een echo, medische redenen. Ik vroeg toen ook naar het geslacht. Maar ik hoefde het niet te vragen, ik zag al heel snel wat het was.
Mijn reactie: Oh, mijn god, een jongen. Tuurlijk was ik blij, dat alles goed zat en de beby er gezond uitzag, maar toch. Ik was dus bijna mijn hele zwangerschap gefocusd op een meisje.

Gelukkig had ik nog 11 weken de tijd om te wennen aan de gedachte dat ik een jongen zou krijgen. Ik ging het steeds leuker vinden. Toen mijn jongste geboren was, was ik weer helemaal verleifd geworden. Zelfs meer dan op de oudste.

Nu vind ik het helemaal geweldig. Ik ben een jongens-moeder! Ik krijg veel knuffels en soms ook niet. Want dat is niet stoer waar anderen bij zijn. Mijn oudste is nu bijna 4 en ik  kan  me nu niets meer bedenken bij een meisje.

Ik was heel blij dat ik het geslacht op de echo zag. Ik zou anders heel erg moeten wennen tijdens de bevalling. Nu was ik er opvoorbereid.

Nu ben ik weer inverwachting. Het maakt mij weer nier uit wat het wordt. Mijn oudste heeft mij vertelt dat het een meisje wordt. Maar ik heb ook zo iets van, een jongen is ook heel welkom. Tuurlijk, een meisje zou leuk zijn. Is geheel nieuw voor ons, maar nu ben ik een echte jongens-moeder. Ik stoei, knuffel stiekem en ik geniet.

Ik weet niet hoe het is om met poppen te spelen en veel roze in huis te hebben. Wat ik niet weet, kan ik ook niet missen.

Laat je niet erg teleurgesteld voelen als blijkt dat de tweede toch weer een jongen is. Je zal zien, je houdt direkt weer van dat mannetje. Wat mij ook is opgevallen, jongens zijn veel liever voor hun moeder dan meisjes. Nog een voordeel.

Bij mij is alles welkom.
Laat je gaan en zie dat alles zijn heerlijke kanten heeft.

Groetjes, Monique

Ik denk dat de meeste vrouwen en ook mannen wel een voorkeur hebben.
Ik heb twee dochters en daar ben ik echt heel blij mee, want diep in mijn hart wilde ik bij de eerste al graag een meid....en nu nu maakt het me niet uit...ik zal best moeten wennen als dit een mannetje is, maar toch ook wel spannend. Mijn gevoel zegt het wordt weer een meid...lekker vertrouwd, maar goed elk kindje is toch weer uniek.

Ik wil het wederom weer weten...wel makkelijk....toch..

Hoi Patricia,

Ik heb zelf geen ervaring met eerdere kinderen, het is mijn eerste. En ik heb ook zo mijn voorkeur. Maar ik zou in ieder geval lekker hopen dat het een meisje wordt, dat wil je toch graag? En dat mag je toch graag willen? En ik ben er - alhoewel onervaren ;-) - van overtuigd dat als je erachter komt wat het is (na de bevalling??) het allemaal niet meer uitmaakt omdat het jouw kindje is.

Dus  voel je in deze periode  niet schuldig, en geniet lekker van het feit dat het inderdaad misschien wel een meisje wordt?

Groet
neel

Hoihoi,

Het is ook voor mij heel herkenbaar. Ik had tijdens mijn 1e zw.schap erg sterk de voorkeur voor een jongen en was dan ook blij dat ik met 19 weken een pretecho kreeg waarop te zien was dat het een meisje werd, ik had zo 20 weken om me voor te bereiden op een grietje en de "teleurstelling"om te zetten in vreugde om een dochter. Nu ze er is kan ik me die sterke voorkeur niet meer indenken hoor, want ik ben stapelgek op haar. Nu ben ik voor de 2e keer zwanger en ook nu had ik sterk een voorkeur, wel minder dan tijdens mijn 1e, maar de voorkeur is er. Ook nu ben ik blij van te voren te hebben gezien wat het geslacht van ons kindje is zodat ik weet wat me te wachten staat(hoewel je dat nooit weet).

Ik realiseer me dat het voor vrouwen die niet makkelijk zwanger kunnen raken een heel moeilijk en niet te begrijpen onderwerp is. Ik gun iedereen een gezond kindje en geslacht moet dan niet uitmaken, aan de andere kant, ik kan alleen voor mezelf spreken dat ik de voorkeur wel heb.

Groetjes Odette

hoi,

ik had dat vantevoren ook, maar nu kan het me echt niets meer schelen, heel raar het maakt me totaal niets uit, en als het dat wel zou doen, dan ging dat ook nieman dwat aan!!
joh je gevoelens kan je niet veranderen dus waarom zouje dat doen?

gr brenda

hoi hoi
kan me jou wel heel erg goed voorstellen hoor!zelf ben ik gezegend met 2meiden en 2jongens en nu ben ik dus weer zwanger.
bij allevier had ik het gevoel dat het bijvoorbeeld een meisje werd en dan had ik het ook goed.mijn gevoel zei me nou ik dat ik een meisje bij me droeg en de hele familie ging daar ook van uit.
m,n zusje had zelfs al een rose pakje gekocht,omdat ik het toch bij allevier goed had.
gisteravond een echo gehad en we zagen het toch echt EEN PIEMELTJE!!
onvoorstelbaar wat zat ik deze er naast.
we zijn er heel erg gelukkig mee maar moet nu hard op zoek naar namen want ik had alleen maar meisjes namen,hihi.
die kleine heeft mijn gevoel mooi gefopt.
het was dus een echt verassing gisteren,en ik kan het nog steeds moeilijk bevatten.
liefs sil

Hallo Sil. Leuk zeg, zo'n drukke bende straks met 5 kids!
Kan me voorstellen dat je helemaal verbaasd was dat je instinct qua geslacht je even in de steek heeft gelaten. Nou ja, wie weet.....soms hoor je ook wel dat de echo toch niet goed bekeken is en wordt het straks toch nog een meisje!!! Dat zou nog erger schrikken zijn!!
Geniet van je zwangerschap!
Patricia

Terug
Bovenaan