Sterke voorkeur voor een meisje......

Ik heb geen voorkeur. Ik heb twee meiden en het maakt me helemaal niet uit wat er komt. Gewoon een baby roep ik altijd maar.

Waar ik me wel aan irriteer is dat mensen vinden dat ik voorkeur moet hebben voor een jongen. Iedereen gunt mijn een jongen en toen ik vorig jaar beviel na 18 weken zwangerschap vond iedereen het nog erger toen ze hoorde dat het een jongetje was.

Maar goed nu word ik door mensen ook richting jongen geduwd en daar kan ik nogal boos om worden, maar nu denkt iedereen dat ik voorkeur heb voor eenmeid, wat ook weer niet zo is.

Nog ca. 10 weken wachten en dan weten we het. Lekker spannend hoor.

Miep

Ik heb  vanaf het begin van mijn zwangerschap een hele duidelijke voorkeur gehad. Het is mijn 1e en voelde sterk dat ik het liefst een jongen wilde.

Een aantal mensen in de familie hadden het gevoel dat het een meisje zou worden. Maar ik bleef volhouden dat het een jongen zou worden.

Een jongensnaam was zo gevonden. Geboortekaartje was er ook vrij snel daarna. Maar kon niet op een leuke meisjesnaam komen en ook een geboortekaartje was niet snel gevonden. Ik kreeg op 5 dec een termijn echo.

En je kan niet voorstellen hoe blij ik was toen er werd gezegd dat het een jongen zou worden. Volgende week vrijdag krijg ik weer een echo en dan vraag ik natuurlijk of het zeker is dat het een knul is, maar ga er wel van uit al hoor je vaak dat ze het ook mis kunnen hebben. Dus moet nog ff geduld hebben en als dan blijkt dat het inderdaad een knul wordt heeft mijn gevoel me niet in de steek gelaten.

Ik vind dat niemand zich hoeft te schamen voor bepaalde 'voorkeur'.
Voor mijn man en mij is het allemaal nieuw, en ALS we zouden mogen
kiezen dan zei hij een jongen en ik een meisje.
We hebben een echo gehad met 19 weken, en het wordt duidelijk een
jongen. En dat maakt mij verder helemaal niks uit!
Ik zal allang blij zijn als ik de bevalling zonder complicaties doormaak
en de kleine gezond is. Klinkt cliche maar is toch zo.
Mocht er een evt. tweede komen later, dan zou mij voorkeur toch
weer naar een meisje gaan, een jongen en een meid, dat lijkt mij het
leukst...Maar zover is het nog lang niet.

xx Syrah (28 wk)

Terug
Bovenaan