Steun nodig bij 8 maanden sprong

<p>Dag allemaal,</p><p>Inmiddels ken ik ons meisje een beetje en weet ik vrij zeker dat we in het 8 maanden sprongetje zijn beland. Maar ik heb het er maar moeilijk mee.</p><p>Ze zeurt echt om alles. Wilt niet spelen, niet op schoot (wat ik ook weer moeilijk vind, het voelt als persoonlijk afwijzen), niet op het aankleedkussen (waar het voorheen meestal wel oke was), niet omgekleed en ingesmeerd (wat we 5-6x per dag moeten doen), niet aan tafel, niet in de wipper. Om alles wordt gepiept en gekrijst. Ik word er helemaal nerveus van.</p><p>Hoe erg hadden jullie kleintjes last van deze sprong? Ik wil zo graag mijn lachebekje terug...</p>

Jaaaaa, ik vond dit ook best een pittige!! Mijn zoontje kreeg er ook nog n flinke griep toen bij. En na deze sprong n slaapregressie haha!
Hier was ook werkelijk niks goed, pffff..
Maar gelukkig alweer n tijdje voorbij. Mijn zoontje zat er 2 weken te vroeg in. Hij is nu 9 maanden en over 14 dagen begint de volgende sprong, maar als hij er net als bij de voorgaande sprongen ook 2 weken eerder mee is, begint t morgen... dus ik wacht rustig af haha!
Maar, je zult er echt even doorheen moeten! Sterkte ermee!!

Bah, het voelt nu weer even alsof dit noooit meer overgaat. En dit lijkt wel behoorlijk op de ergste sprong tot nu toe qua gedrag. Er wordt alleen maar tegen me aan gezeurd en gepiept. En natuurlijk als papa thuiskomt, helemaal vrolijk. Wat voel ik me dan gepasseerd zeg :(.

Ik snap je helemaal! Vond deze na sprong 4 ook wel de heftigste. De hele tijd jammeren en huilen en als ik m dan bij me pakte, was t ook weer niet goed! Pfff man man man... En idd zoals jij zegt: bij papa de hele dag het vrolijke kereltje uit hangen! Ook bij de opa’s en oma’s.
Ik heb vanacht n dramanacht gehad en om 6.00 uur was ik al op met hem. Vanochtend allebei poepchagerijnig haha! Dus vrees dat sprong 7 weer 2 weken te vroeg is.... Maar ik wacht nog even af, misschien is t gewoon even n slecht dagje door zijn slechte nacht.

Die sprongen kunnen soms zo heftig zijn hè. Mijn zoon is 6 maanden, dus bij sprong 8 zijn we nog niet. Maar sprong 4 en 5 waren ook echt niet gezellig hier. 
Ik parkeer de kleine man soms maar gewoon voor de tv in z'n wipstoel. Tiktak aan en hij is wel eventjes tevreden. Niet de meest verantwoorde manier, maarja soms weet je het even niet meer. Wandelen vindt hij ook altijd wel prima. En soms laat ik hem ook maar gewoon even mopperen/huilen als ik zeker weet dat er verder niets aan de hand is.

[quote quote=10199087]Die sprongen kunnen soms zo heftig zijn hè. Mijn zoon is 6 maanden, dus bij sprong 8 zijn we nog niet. Maar sprong 4 en 5 waren ook echt niet gezellig hier. Ik parkeer de kleine man soms maar gewoon voor de tv in z’n wipstoel. Tiktak aan en hij is wel eventjes tevreden. Niet de meest verantwoorde manier, maarja soms weet je het even niet meer. Wandelen vindt hij ook altijd wel prima. En soms laat ik hem ook maar gewoon even mopperen/huilen als ik zeker weet dat er verder niets aan de hand is.[/quote]
Hahaha! Ja dat doe ik dan ook wel vaker hoor! Babytv aan ? 

Vandaag was de oppas er. Helemaal gezellig natuurlijk... tot ik thuiskwam. Jammeren en huilen. Ik doe zo mijn best mezelf wijs te maken dat ze zich bij mij veilig voelt, om te kunnen uithuilen ofzo. Maar zo voelt het absoluut niet.

Terug
Bovenaan