Steun nodig bij 8 maanden sprong

[quote quote=10199858]Vandaag was de oppas er. Helemaal gezellig natuurlijk… tot ik thuiskwam. Jammeren en huilen. Ik doe zo mijn best mezelf wijs te maken dat ze zich bij mij veilig voelt, om te kunnen uithuilen ofzo. Maar zo voelt het absoluut niet.[/quote]
Je moet echt proberen die negatieve gedachte van je af te schuiven! Dit zijn lastige periodes van je kleine meid en die gaan ook elke keer weer over. Er zullen er ook nog velen volgen. Ik denk echt dat je je er bij neer moet leggen en er het beste van te maken. Er zijn voor je kleintje, dat is t enige wat je kunt soen, hoe moeilijk ook! Maar het maakt het wel n stukje draaglijker als je je bedenkt dat het echt een fase is die weer voorbij gaat. En ja, de ene dag gaat dat beter dan de andere, dat klopt ook. Maar geloof me, jouw kindje houdt echt onvoorwaardelijk van je! Dat is wat kinderen doen.
Ik vind het ook soms heftig hoor, het gedrag van mijn zoontje tijdens een sprong. Maar ik probeer me er bij neer te leggen dat het nu eenmaal even zo is en probeer er zoveel mogelijk voor hem te zijn. Gisteren moest ik zelfs op een gegeven moment om hem lachen, toen hij voor de zoveelste keer die dag huulend aan mijn been kwam hangen.
Probeer het positieve eruit te halen en lach er soms maar eens om!
Ja, ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar je zult er toch doorheen moeten met je kleine meid!

Dankjewel KL-E. Was even een zetje in de goede richting! 
Ik vind het ook zo sneu voor haar. En hoop maar dat ik haar 'veilige plek' ben waar ze lekker mag zeuren. Voor mij voelt het vaak nog heel eng. Ik heb een postpartum depressie (gehad), en ben vaak zo bang dat zij hier last van heeft en het dan op deze manier laat zien. Gelukkig heb ik nooit nare gevoelens naar haar gehad, maar wel veel spanning die zij ongetwijfeld ook aanvoelt.
Hoe meer sprongetjes ze heeft gehad, hoe meer ik ook zal gaan geloven dat het ook weer over gaat.

Die veilige plek ben je zeker voor haar! Daarom zeurt zo ook het loefste lekker bij jou! Mijn zoontje laat het gedrag ook altijd bij mij zien. Bij opa’s, oma’s en mijn man os hij de vrolijke clown haha.
Ik snap dat je vaak onzeker hierover bent, doordat je een postpartum depressie hebt gehad. Maar echt waar, zoals ik al zei: jouw meisje houdt onvoorwaardelijk van je! ☺️
Probeer er wat relaxter in te gaan staan, want spanning voelt de kleine zeker wel.
Komt goed! Je kunt het! 

Nog geen ervaring met sprongetjes, maar even een hart onder de riem voor jou Nijntjefan : jij bent zeker de veilige persoon van jouw meisje en daardoor durft ze bij jou te huilen en chagrijnig te zijn. Mooi toch als je het zo bekijkt ? Ze weet dat jij altijd van haar zult houden, óók als ze piept en zeurt. Is trouwens heel menselijk, als ik chaggi ben moeten ook de mensen die het dichtst bij me staan het ontgelden omdat ik weet dat die me toch niet laten vallen. 
Sterkte hoor, het gaat vast weer voorbij !

Bij ons is het ook vaak van ineens lachen en vrolijk naar giga hard huilen.
En dan huilen met meteen dikke tranen, helemaal rood.
Vooral het omkleden is momenteel een hel. Zodra er iets over haar hoofd gaat dan gaat de sirene weer af.
Elke avond met naar bed brengen is het standaard huilen huilen huilen.
Gister moest ik zelfs in dr gezicht blazen want ze stopte gewoon met ademen zo hard was ze bezig.

Tussendoor is ze gelukkig wel vrolijk maar ze is heel snel op haar teentjes getrapt whaha. En idd in de wipper lekker miepen en zeuren, te lang op haar buik dan ook miepen en zeuren.

Dan hebben we de donderwolk nog niet eens gehad :-D

Ons vrolijke boefje is sinds 2 dagen weer terug! Ze blijft een pittig ding, maar is een stuk gezelliger :).
Helaas heeft ze sinds die 2 dagen ook een hoestje, die 's nachts best naar wordt. Dus nu elke nacht bijna elk uur (of meerdere keren per uur) een speentje terugbrengen, omdat ie eruit is gehoest. Heel zielig!

Oooh fijn!!! Is ze uit haar sprong?
Ooh ja, nooit leuk zo’n verkoudheid! Hoesten ze zich elke keer wakker...
mijn zoontje heeft n griep te pakken. Had straks 40,3 graden koorts.. 

Terug
Bovenaan