steun ons bij borstvoeding

Ik wil even wat kwijt. Met plezier lees ik altijd dit forum en doe af en toe ook een duit in 't zakje. Maar waar ik ontzettend van baal is dat zodra er een gespreksonderwerp wordt geopend waarin we als (schaarse!) BV moeders over een probleem met BV willen chatten (bijvoorbeeld te veel/te weinig melk, een borstontsteking, onzekerheid etc) dat er dan altijd weer reacties tussen komen waarin iemand ons oproept onzelf een plezier te doen en te stoppen met BV en door te gaan met Flesvoeding. Ik baal daar zo van! We hebben dan juist een steuntje in de rug nodig om ons over de moeilijke momenten heen te zetten. Bij alle flesvoedingsproblemen zetten wij toch ook niet neer 'Tja, had maar BV gegeven!!!' Zijn er meer BV mamma's die dit onderschrijven?! Ook schoonmoeders die niet snappen dat je BV geeft, of die er vanuit gaan dat het 'je toch niet lukt' om het met je werk te combineren en dat ook rustig hardop zeggen zijn irritant, hoor!
Zo, dat wij ik even kwijt. En ik roep ook iedereen op: steun ons of houd je erbuiten!

Hallo,

Hier heb ik er niet zo een last van omdat ik nog niet geschreven heb over de bv.
Maar merk het wel in mijn omgeving, vooral in het begin en toen ik ook nog eens op dieet moest omdat mijn docher een koemelkeiwit allergie heeft snapte veel mensen niet waarom ik het me zelf aan deed om zo een streng dieet minstens vier maanden vol te houden. HALLO ik wil graag het beste voor mjin kind is dat zo raar. Werd zo moe van het uit leggen. Zelfs het cb en de dieetiste vonden het misschien beter om te stoppen en over te gaan op de pepti en dat voordat ik met het dieet was begonnen.
Dat was wat ik vooral heel naar vond. Na een maand of 2 hadden mensen wel door dat ik het deed voor mijn meisje en hielden mijn schoonouders er ook heel goed rekening mee en werd er op een verjaardag zelfs een speciale apeltaart gebakken. Dat vond ik heel lief.

Groetjes joyce mama van Mara 6,5 maanden bv

Aan de andere kant zeggen BV moeders vaak: als je maar hard genoeg wilt en gemotiveerd genoeg bent, dan lukt het wel! Dus niet, ook al denk je zelf waarschijnlijk van wel, maar voor FV moeders net zo irritant.
Het zal altijd wel een punt van discussie blijven.

Hi Joyce

Wat raar dat de cb en dieetiste jou advies geven om te stoppen met bv. Bij mij doen ze er alles aan om de bv te blijven geven. Ondanks mijn borstontsteking in de rechter borst, dat heel veel pijn doet, en die borst mag ik mijn dochtertje (5 weken) ook niet geven omdat er pus uitkomt. Wat ik heel jammer vindt. Maar ik blijf het proberen.

he meid ik wil me er niet buiten houden maar jullie heel veel succes wensen met borstvoedeing geven, helaas is het mij voor de tweede keer niet gelukt mar van mij zul je nooit horen "ga maar flesvoedeing geven" maar ik kan jullie ook niet helpen met tips
maar namens mij veel succes

Borstvoeding is goed,flesvoeding ook,laat iedereen lekker zijn eigen gevoel volgen,leven en laten leven,over de voors en tegens kun je volgens mij nog wel een eeuw discussieren,je krijgt altijd op allerlei gebied commetaar dus ook op de manier waarop jij je kind voedt,of aankleed, of in bad doet, whatever, doe gewoon je eigen ding en laat de rest in de str*nt zakken,je bent vaak al onzeker genoeg en zit echt niet te wachten op allerlei commetaar en advies

Je geeft de voeding die jij het beste vind voor je kind lijkt mij. Onze zoon heeft een aantal dagen in het zknhuis aan de beademing e.d. gelegen na een slechte start dus ik ben toen gelijk begonnen met afkolven, maar helaas gave ze daar de moedermelk via het flesje en mocht ik zelf maar af en toe zelf via de borst voeden. Toen hij eenmaal thuis was ben ik langzaamaan begonnen om van het flesje af te stappen omdat ik gek werdt van het voeding en kolven. En hij zit nu 2 weken op volledige bv en is in 2 weken tijd 600 gram aangekomen dus dat gaat perfect. Maar ik moet ook zeggen was dit alles niet gelukt dan was ik ook overgestapt op FV. Dus wat maakt het uit wat voor voeding een kind krijgt, het gaat er om dat hij/zij te eten krijgt. Groetjes chatinka

Terug
Bovenaan