steun van partners...?

ik heb een hele lieve man. sinds ik het niet meer mag, filet, rosbief enzv, eet hij het ook niet meer. dit geheel uit eigen wil.

Ik drink af en toe nog wel 1 glaasje wijn, laatst zelfs nog rumpunch. En in Frankrijk heb ik zelfs nog 1 broodje brie op. Heerlijk.

Waar ik soms gek van word, zijn andere zwangeren, die gaan stuiteren als je dat dus eet. zo van: oh, ik zou het mezelf nooit vergeven......................
Ik werd zo boos na wel 3 keer dat gezeur aangehoord te hebben, dat onze moeders en oma's al dezze regels niet hadden en wij er toch allemaal goed van af gekomen zijn.

Toch vind ik inderdaad dat mannen het soms erg makkelijk hebben en dat ze met ons en onze hormonen wel rekening kunnen houden.

Maar soms daoet die van mij dat ook wel.

Hetty
25 wk + 4dg

hey,

Eten, drinken dat mag van mij allemaal dat ik het niet mag betekend niet dat hij dat niet meer mag, ik vind wel en dit is wel voor de gezondheid van het kind dat hij ook wel mag stoppen met roken!! Hij rookt ook bij mij in de buurt en ik moet het allemaal maar naar binnen krijgen en daarmee dus ook ons kindje! We hebben er nog ruzie om elke keer weer, net zolang tot hij stopt met roken of iig in mijn buurt! Niet voor mij want voor mij is het geen moeite om van die sigaretten af te blijven maar wel voor ons kindje die dit allemaal ook binnen krijgt en als hij blijft roken binnen zal gaan krijgen!

Groetjes Claudia
22 wkn & 3 dgn

Hoi Woedel,

Je had dit berichtje al eerder geplaatst bij het topic 'roken en zwanger zijn' en ik had daar direct gereageerd, maar omdat het, zoals je al aangaf, niet alleen om het roken gaat, maar vooral ook om al het andere wat je als zwangere 'moet' laten, heb je er een speciaal topic van gemaakt. Daarom is hier nogmaals mijn reactie waarom ik vind dat mannen niet hoeven te stoppen:

...Om de doodsimpele reden dat het niet slecht is voor het kindje als de man wel drinkt, rookt, carpaccio, filet american, rauwmelkse kazen en rauw vlees en rauwe vis eet..... En geef hem eens ongelijk...als het niet hoeft, waarom zou je het dan laten? Er zijn ook andere manieren om je vrouw / vriendin te steunen hoor. Ik zou het echt grote onzin vinden als mijn vriend opeens ook spastisch met alles gaat stoppen......

Nu ik het nog eens over lees, moet ik wel één punt intrekken: (ketting)roken naast je zwangere vrouw vind ik inderdaad niet kunnen......Maar ik vind ook niet dat je er te spastisch over moet doen. Af en toe moet kunnen.

Hoi,

Ik vind het ook grote onzin als mijn vriend niet meer mag drinken of geen broodje osseworst mag eten.

Hij zei zelfs; nu heb ik voor een paar maanden zeker een bob!
En zo is het maar net! Ik kan me daar dus echt niet druk over maken.

Groetjes Mickey

Nou, prima toch, als je er helemaal geen moeite mee hebt?!? Laat hem dan aub met alles lekker doorgaan! Ik bedoel juist de situaties waarin de zwangere er wel moeite mee heeft. Dan kan de partner er best rekening mee houden om het niet extra moeilijk te maken. En ik verwacht ook niet dat het dan voor hem makkelijk is, dat is het voor mij ook niet.

En even voor de duidelijkheid, aangezien er af en toe wat fel gereageerd wordt:
Iedereen mag het van mij op zijn eigen manier doen! Als jullie tevreden zijn: ga zo door! Ik geef alleen mijn mening en uiteraard mogen jullie dat ook.
Ben alleen voorzichtig met (ver)oordelen...

Oh, ik heb het er af en toe best moeilijk mee hoor. Zeker met dit weer, mijn man blijft maar naar de beertender lopen om een lekker wit biertje in te schenken.....ooooh, dan ben ik vreselijk jaloers.

Maar eh, dat IK het al moet missen is al 'erg' genoeg. Misschien dat ik het mijn man daarom dus wel niet aan wil doen.

Terug
Bovenaan