Steun

Hallo,

ik wilde graag weten of er meiden/vrouwen zijn die zich niet voldoende gesteund voelen door hun partner.
Ik vraag me nl af of ik nu te veeleisend ben sinds ik zwanger ben (25 wk in verwachting) of dat ik dat gewoon nodig heb c.q. verdien.
Mijn vriend kan nl niet hebben dat ik af en toe een helemaal uit mijn slof schiet over iets kleins. Hij zegt dat ik de zwangerschap (hormonen/slaaptekort) als excuus aanbreng.
Verder helpt hij me niet super bij het huishouden en verwent me niet of geeft me geen speciale aandacht. Is dit normaal voor mannen? Ik voel me echt verwaarloosd, onbegrepen en alleen.
Als we ruzie hebben dan doet het me pijn, dat het hem niks doet dat ik helemaal over de rooie ben, ook al weet hij dat dat niet goed is tijdens de zwangerschap. Nee, hij gaat me ook nog verder uitdagen. Ook laat hij het koken dan afweten. 'Als je honger hebt doe je het zelf maar', terwijl hij het in eerste instantie zou doen. Dan denk ik op mijn beurt weer 'kan het je niet schelen dat ik goed en gezond moet eten nu?'. Dit zijn maar een paar voorbeelden.
Moet ik me niet zo aanstellen of is hij echt zo'n egoist als ik soms denk?

Heb mijn hart nu een beetje kunnen luchten en ben benieuwd hoe anderen het ervaren.

x
 
Zoals je het hier verteld, vind ik het zeer terecht dat je je vriend een egoist vind! Maar misschien moet je hem ook meer proberen te begrijpen. Ik kan me goed voorstellen dat hij het vreemd vind, dat vrouwen door die hormonen anders reageren. Hij staat natuurlijk heel ver weg van de zwangerschap omdat hij niets voelt. Misschien kun je proberen om hem er meer bij te betrekken. Ik zelf heb een enorm lieve man. Hij kookt heel vaak als ik te moe ben en zorgt heel goed voor me. Ook doet hij het meeste in het huishouden. Dit komt ook omdat ik een hele slechte rug heb, maar hij doet het altijd zonder te zeuren. Dus het kan wel degelijk anders!!
Kun je er niet met je vriend over praten en vragen wat hem dwarszit? Misschien voelt hij zich buitengesloten ofzo. Dat hoor je vaker. Jij voelt en merkt alles van jullie kleine en hij merkt, naar zijn mening, alleen maar jouw buien.
Ik zou proberen om daar samen over te praten, meer kan ik er ook niet over zeggen. Heel veel sterkte hiermee en vooral heel veel plezier met je zwangerschap!! Laat dat niet overschaduwd worden door het gedrag van je vriend!
 
Hoi

Watr rot voor je zeg! Ik weet dat de hormonen veel met je doen nu, maar daar moeten de mannen maar aanwennen hoor!

Zoals jij jullie relatie een beetje omschrijft lijkt het erop dat hij er niet helemaal achter staat?! Kan het mis hebben. Maar een beetje man moet nu juist weten dat zijn vriendin/vrouw erg veel aandacht nodig heeft en dat hij juist haar moet steunen en niet zoals jou man/vriend dat doet!!! Sorry maar ik zou dat ook echt niet trekken hoor. Ik ben ook erg kwetsbaar nu en we maken ook wel om de kleinste dingen ruzie maar mijn vriend is erg behulpzaam en snapt dat ik het moeilijk heb.

Ondanks dat mijn vriend zo lief is voel ik me ook wel onbegrepen en verdrietig soms hoor, ik denk soms dat hij een ander heeft of mij op het laatste moment gaat verlaten, maar ik weet ook dat hij dat niet zou doen. Dat doen die hormonen nu eenmaal.

Misschien moet jou mannetje nog erg aan de situatie wennen en weet hij niet hoe hij ermee om moet gaan??! Leg het hem nog een keertje rustig uit allemaal, hoe jij je voelt en hoe jij het liefst ziet hoe hij nu moet doen etc. Probeer het rustig op te bouwen en niet uit te schieten, dan zal hij je vast en zeker wel begrijpen hoor! Hij houd toch van je?!

Nou meid ik wens je heel veel sterkte en succes toe en geloof me, met praten los je een hoop onduidelijkheden op!

Heel veel liefs Ellen
(33 weken en 6 dagen)
 
Ik herken delen hiervan wel.... Als ik zeg tegen mijn vriend dat ik vind dat hij wel iets meer zou mogen meehelpen en mij zou mogen steunen, dan zegt hij: Nu toch nog niet... je bent pas 29 weken!
Hij begrijpt ook niet echt dat ik zowiezo meer aandacht nodig heb door die stomme hormonen... Die onzekerheid die daarbij komt kijken is echt heel naar als je niet wat vaker bevestiging krijgt dat alles goed zit in je relatie.

Heb jij soms ook een tot nu toe probleemloze zwangerschap???
Ik denk dat het bij mijn vriend daarmee te maken heeft. Hij ziet geen problemen bij mij, ik kan eigenlijk alles nog en heb geen klachten. Als dat anders was geweest, dan had hij misschien ook anders gereageerd.

Misschien helpt het bij jouw vriend als je hem duidelijk maakt dat, ondanks het feit dat alles goed gaat met jou en het kindje, je echt wel extra hulp en steun kunt gebruiken om jezelf goed te voelen!! Dat is ook belangrijk voor het kindje..

Succes ermee!
 
Tja, het kan voor jouw vriend ook een manier zijn om aandacht te vragen. Ik had vooral in het begin heel veel last van mijn hormonen en voelde mij al heel snel (bij mij was er helemaal geen reden voor want mijn vriend doet heel erg zijn best) in de steek gelaten en onbegrepen. Misschien helpt het als je hem iets meer bij je zwangerschap betrekt, het is voor mannen toch vaak een kwestie van er maar een beetje bijhangen en geen idee hebben wat er in jou omgaat. Misschien helpt het als je er gewoon wat meer over laat lezen ofzo!
Succes, Keesje
 
Hoi,

Als jij extra aandacht nodig hebt, heb je die gewoon nodig, of je daar nou veeleisend mee bent of niet. Dat doet er dan verder niet zoveel toe. Maar het kan voor een man natuurlijk ook wel eens moeilijk zijn als hij voor zijn gevoel steeds begripvol moet zijn en zelf eigenlijk niets terugkrijgt.

Ik weet natuurlijk niet of je hem ook aandacht geeft, maar misschien is het goed om hem wat meer bij je zwangerschap en jouw ervaring daarvan te betrekken. En vraag hem dan ook hoe hij dit allemaal beleeft. Je kunt hem dan vertellen dat je merkt dat je meer behoefte eraan hebt dat hij lief en zorgzaam is en of hij daar rekening mee zou kunnen houden.

Ik denk niet dat het verstandig is om het te presenteren als iets waar je recht op hebt. Dat lokt nou eenmaal niet echt lieve gevoelens uit. En ik denk dat hij zichzelf misschien een beetje verwaarloosd voelt. Wellicht niet door jou, maar door de omgeving? Als je zwanger bent, gaat vaak de aandacht naar jou en je buik en kan het soms voor je partner het gevoel geven dat hij er een beetje bij hangt.

Succes ermee en laat nog een keertje horen of het later beter gaat met jullie!
 
Terug
Bovenaan