Steun

Hoi Hoi,

Ik snap je frustraties, ben zelf ook heel erg moe steeds, maar mijn mannetje doet alles zonder mokken. Zoals al eerder geschreven werd: misschien voelt hij zich buitengesloten en is dit zijn manier van aandacht trekken. Mijn ventje deed dat in het begin (toen ik net zwanger was) en later vertelde hij dat dat komt doordat hij niks kon doen. Dus nu regelt hij zwangerschapsgym en de kraamhulp. En oja, ook de pret-echo...Nu is hij helemaal blij, want hij voelt zich al zo machteloos en nu kan hij toch nog iets doen!

Misschien moet je toch even met hem gaan praten en komt er ook uit dat hij zich machteloos en buitengesloten voelt...

Succes!

Liefs Mariska 2
 
Hoi Anoniem,

Balen voor je dat je je zo onbegrepen voelt. Het is misschien niet leuk om te horen, maar probeer te kijken naar wat je zelf op positieve wijze kunt doen om begrip en verandering te bewerkstelligen. Ik moet eerlijk zeggen dat je bericht ook een beetje slachtofferig overkomt. Ik kan er ook gelijk bijvertellen dat ik ook weleens die neiging heb om maar te verwachten dat anderen zich aanpassen aan mijn verwachtingen, maar als ik weer ben bijgekomen weet ik dat dat niet zo reeel is van mij en dat dat in ieder geval niet de manier is om tot de beste oplossing te komen. Meid, probeer je kracht op te zoeken en ga vanuit dat gevoel met je vriend praten. Ongetwijfeld wil hij op die manier eerder naar je luisteren. Zoals je hebt gemerkt levert de manier van commentaar geven die je totnutoe gebruikt, niet het gewenste resultaat op!

Ik wil niet te dokter Phil-achtig overkomen, maar ik denk dat zeggen dat je vriend verkeerd bezig is, jou niet helpt om je lekkerder te voelen.

Sterkte enne... het komt allemaal vast goed. Liefs!
 
Terug
Bovenaan