Steunt jullie man jullie?

Gelukkig heeft mijn man mij ontzettend gesteund. Wat ik kon deed ik nog, maar verder hielp hij heel goed. Hij vond het niet erg dat ik vroeg in bed lag. Alles voor de kinderen.
Wat vervelend voor je dat jij je niet gesteund voelt. Blijf vooral praten samen en geef aan wat je wel en niet prettig vindt. Denk ook goed na over werken tot 39 weken. Misschien ben je dan al wel bevallen! Het is belangrijk om een beetje uitgerust aan je bevalling te beginnen. Zorg goed voor jezelf!

Goed dat je in gesprek gaat met je werkgeefster. Ik ben zelf ook altijd van het doorgaan, maar met een baby in je buik is het toch echt beter om goed naar je lichaam te luisteren. Het gaat niet alleen om jouw welzijn, maar ook om dat van je kind en als je lichaam vraagt om rust, dan heeft dat een functie. 
Jouw gezondheid en dat van je kind zijn 1000x belangrijker dan welk werk dan ook en ook belangrijker dan de mening van anderen. Begin maar vast met dat op nummer 1 te zetten en te strijden voor jezelf en je kind. Dat zul je straks nog vaak genoeg moeten doen. 
Met je man zou ik eens goed aan tafel gaan zitten en wederzijdse verwachtingen en wensen bespreken. Het hoeft niet allemaal op jouw manier te gaan, maar ook niet op zijn manier. Jullie zullen er samen uit moeten komen. Ik denk dat dit wel lukt als je samen afspraken kunt maken. 
Het lijkt mij ook niet relaxt als er iedere dag mensen in ons huis zijn als ik terug kom van werk. Maar 1-2x in de week, waarvan 1x in het weekend zou wel kunnen. 
Bedenk goed wat jij wil en ga dan onderhandelen met je man. Maak er geen ruzie van, maar probeer open te staan voor zijn ideeën, zonder direct in de verdediging te schieten. Maar wees ook duidelijk over jouw behoefte aan rust.

Wauw. Ik begrijp ook niet goed dat je tot zo laat blijf doorwerken. Als ik zo je verhaal lees dan laat je wel een beetje over je heen lopen. Ik kan het mis hebben hoor. Maar je moet ook een beetje aan jezelf denken. Werken kan leuk zijn, maar nooit ten koste van jezelf. En dat je na je verlof ook zo veel blijf werken... Omdat hij dat wilt of omdat je dat zelf wilt? Begrijp wel dat naast de zorg van de kleine ook nog het huishouden en alles erbij komt. Ik werk 20 uur in de week, en kom soms nog tijd te kort. En om nou te zeggen dat we het dan financieel krap hebben, nee niet bepaald. Daarbij, de kinderopvang komt er straks ook bij kwa kosten, tenzij jullie ouders gaan oppassen. Maar ik vind het nogal wat hoor. 
Denk ajb ook een beetje aan jezelf. Er is meer in het leven dan werken. En daarbij is een klein kind al druk genoeg. 

Dankjewel allemaal! Het voelt goed dit te lezen, ik moet inderdaad aan onszelf denken, ik zal genoodzaakt wat vroeger moeten stoppen, (in België niet verplicht maar ik heb er wel recht op) want zoals ik me nu voel, uitgeput en gestresst wil ik niet bevallen ...

Zoals zovele zeggen stop met werken en ga net verlof! In NL is verplicht om met 36 weken verlof te pakken. Om rust te nemen voor jezelf maar ook voor die kleine in je buik . Om je zelf voor te bereiden op de komst. Maar ook voor de groei van je baby
En geloof me die rust heb je echt nodig want als die kleine er is.  Is r over met de rust en moet je 24/7 klaar staan voor die kleine . 
Wat betreft je vriend herken ik dat wel. Toen ons meisie geboren was besefte hij ineens dat anders is en we niet zomaar weg kunnen.  En vaak ook daar te moe voor zijn. Ook heeft je kleine rust en regelmaat nodig. Mijn man vond dat in begin onzin maar als we t niet doen zitten we met een ontevrede meisje. 
En t  s niet zo dat je nooit meer weg kan maar wel meer geplan
Kies voor jezelf!  Jij weet t beste wa t jr nodig hebt 

Op zich kun je prima 40 uur blijven werken hoor. Genoeg ouders die dat doen en waarbij het prima gaat. Als je er de hele dag niet bent is het huishouden ook stukken minder en je kunt een schoonmaker nemen, zodat vrij ook echt vrij is. 
En misschien wil je vriend wel terug in uren om meer van de zorg en het huishouden op zich te nemen? Dan is het al helemaal prima te doen. 

Ik snap niet zo goed dat je nu pas deze gesprekken hebt met je man. Ik vind dat je deze gesprekken moet hebben, over hoe jullie allebei de toekomst zien met een baby, ook qua sociaal leven, voordat je zwanger wordt. Als dan al blijkt dat jullie dat helemaal anders zien, kan je wachten met zwanger worden of er langer over praten.vermoedelijk zal hij overigens wel bijdraaien nadat baby geboren is. Want als hij ook fulltime blijft werken en de slapeloze nachten gaat voelen, zal hij vanzelf meer thuis blijven...

Hey, 
misschien een vreemde vraag. Maar hou oud is je partner? Vaak merk je bij iets jongere ‘papas’ dat ze nog niet kunnen inschatten wat het allemaal inhoud. Vast niet allemaal. Maar het komt me over alsof jouw partner weinig ervaring erin heeft tot nu toe?
iedereen praat en beslist op een andere manier, maar jullie zijn wel een team. Hij wil met jou een gezin starten en een baby vereist nou eenmaal flinke strakke structuur. Dus hij moet jouw niet een schuldgevoel geven en doen alsof je zijn nonchalante/spontane leventje zonder reden van hem wilt afpakken?? Hele goede reden juist en je kunt fijne afspraken erover maken waar er met iedereen rekening word gehouden. Hij moet het dus niet zien als afpakken, maar als aanpassen naar een gezonde leefstijl voor de kleine. Dat het hem niet interesseert wanneer het eten klaar is: fijn. Maar jou wel! En zeer onhandig als jij kapot moe bent, hongerig, en de baby huilt...niet echt leuk natuurlijk als je pas om 22.00u even tijd voor jezelf krijgt en hij zeeen van tijd had eigenlijk maar zo egoistisch was. Sorry maar als je vriendin zwanger is, moet ze goed eten voor de baby in de buik. Hoe komt het dat hij dat niet inziet? Dat hij eerder naar huis moet om te koken? En niet alleen tijdens je zwangerschap mag je een team verband verwachteb hoor. Hoezo zou jij de enige zijn die het huishouden bijhoud? Jullie werken beide full time! Je bent geen huismama en er word gewoon van uit gegaan?! 
Zoals al eerder geschreven: laat hem maar eens praten met anderen met kids, zodat hij leert dat hij verantwoordelijker moet worden. Anders word het denkelijk best zwaar voor je.
succes, en niet over je heen laten lopen. Liefde en zorg gaan hand in hand. ??

Terug
Bovenaan