Steuntje in de rug nodig :(

<p>Lieve allemaal,</p><p>wat kan blijdschap en onzekerheid elkaar toch snel afwisselen. Al vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was, veel buikkrampen gehad wat van mijn darmen bleek te komen. Zo erg zelfs, dat ik vorige week, met 6 weken en 1 dag een echo heb gehad. Wat 'n opluchting was dat, want we hebben toen het hartje zien kloppen! Helemaal blij dus! Sinds afgelopen maandag voelde ik me weer helemaal goed (zonder pijn), maar helaas was dit van korte duur. Sinds gisteren weer allerlei krampen en heel harde ontlasting. Dat kon ik nog best hebben, want kon het "verklaren" als darmklachten. Tot vanmorgen... met 7 weken en 2 dagen ineens helderrood bloedverlies tijdens het plassen (dit was nog voor de ontlasting). Later vandaag, met wederom heel harde ontlasting, druppels donkerrood bloed. Ik maak mezelf natuurlijk helemaal gek met zoeken op internet en tsja, stress is voor de ontwikkeling van het kindje natuurlijk ook niet goed. Toch lees ik ook vele positieve verhalen waar ik me aan probeer vast te houden. De verloskundige wil ik nog even niet bellen omdat het bloedverlies niet heel heftig is en ik ook nog geen menstruatiekrampen voel, maar ook omdat de vorige keer heel vroeg in mijn zwangerschap met melding van bruin bloed ik als enige antwoord kreeg dat het een beginnende miskraam kon zijn (dat is nu dus ruim 3 weken geleden). Wilde dus gewoon even mijn verhaal kwijt, want ik vind het zo moeilijk dat ik de grote onzekerheid die ik voel op dit moment niet kan delen met vriendinnen en familie... (we willen het nog stil houden tot de termijnecho namelijk)</p>

heb namelijk bij alle 3 wel bloedverlies gehad  kon omdat ik ws medisch was vanaf 8 weken gewoin extra  komen zidat ik weer gerust was
heb nu 3 koters dus hier kwam het goed
heb zelfs buj de 3e in begin een bloeding gehad die op menstruatie  leek  dasrdoior kwamen we er kater achter die is nu 4

Ik heb ook last van bloedverlies door harde ontlasting.  De darmen lopen langs de baarmoeder dus zodra je darmen iets uitzetten door verstopping schuurt dat als het ware langs de baarmoeder. Je baarmoeder is juist goed doorbloed nu vanwege alle veranderingen en geeft op haar beurt weer tegendruk aan de darmen doordat ze gaat groeien. Actie-> reactie. 
Ik heb het grotendeels verholpen door meer laxeermiddel te nemen, uiteraard in overleg met de huisarts. 
Mocht je je erg zorgen maken kan je altijd nog de verloskundige bellen en vragen om een vroege echo, desnoods betaal je dat zelf. Succes! 

Bedankt dames! de vk wil ik alleen nog niet bellen, omdat ze mij de vorige keer juist nog ongeruster maakte (achteraf voor niks). Het gekke met mijn darmen is, is dat ik nog niet eerder bloedverlies heb gehad terwijl de krampen vorige week en de week er voor echt méga erg waren... Nu juist weinig krampen, maar wel bloed. Toch ook 'fijn' te horen dat jij hetzelfde ervaart Wila. Hoeveel weken ben jij nu?  

Ik ben morgen 10 weken zwanger, heb 2 x een echo gehad dus daarom weet ik gelukkig dat het goed zit. Desondanks blijft het reuze spannend allemaal. Ik had met 6 weken en 8 weken bloedverlies.

Ik ben rond mijn 8e week ook wat bloed verloren. Was met een dag weer over en onze dochter is inmiddels 1,5 jaar.
Maar ik zou toch ook als je het niet vertrouwt naar de VK bellen, ookal wil je dat liever niet...

Terug
Bovenaan