Steuntje in de rug nodig :(

Ik ben rond mijn 8e week ook wat bloed verloren. Was met een dag weer over en onze dochter is inmiddels 1,5 jaar.
Maar ik zou toch ook als je het niet vertrouwt naar de VK bellen, ookal wil je dat liever niet...

Dag LNO,
Sorry rare vraag misschien maar weet je zeker dat het vaginale bloedverlies is? Ik zou macrogol gebruiken de aankomende dagen zodat de ontlasting in ieder geval soepeler verloopt. Zo hoef je ook niet te persen. 
Ikzelf heb een aantal miskramen gehad en ik weet dat het bloedverlies al binnen een paar uur heftiger word tegelijkertijd met buikkrampen. 
Ik wil je geen valse hoop geven maar zolang het bloeden niet doorzet denk ik eerlijk gezegd niet dat er iets dringends aan de hand is. 

Dag LNO,
Sorry rare vraag misschien maar weet je zeker dat het vaginale bloedverlies is? Ik zou macrogol gebruiken de aankomende dagen zodat de ontlasting in ieder geval soepeler verloopt. Zo hoef je ook niet te persen. 
Ikzelf heb een aantal miskramen gehad en ik weet dat het bloedverlies al binnen een paar uur heftiger word tegelijkertijd met buikkrampen. 
Ik wil je geen valse hoop geven maar zolang het bloeden niet doorzet denk ik eerlijk gezegd niet dat er iets dringends aan de hand is. 

Hoi LNO, ik zou ook overleggen met de verloskundige. Als je een verwijzing naar het zkh krijgt, dan kunnen ze daar met de echo naar kijken en wellicht kunnen ze verklaren wat er aan de hand is. 
Ik heb bij mijn eerste in het 1e trimester een bloeding gehad en dat kwam door veel stress op mijn werk. Met de verloskundige overlegt en ze gaf aan dat ik moest rusten en dit advies heb ik opgevolgd; na een paar dagen verloor ik geen bloed meer. 
Bij mijn 2e zwangerschap heb ik in het 2e trimester een paar weken lang helderrood bloed verloren; de eerste x was het best heftig en redelijk veel, ik had toen ook best veel buik/bandenpijn en voelde me echt zwaar klote. Maar het bloedverlies werd steeds minder en binnen een paar weken stopte het. In de tussentijd heb ik een echo gehad in het zkh omdat ik best ongerust was, daar is toen niets geks uit gekomen, het was ws een bloedvaatje dat was geknapt. Toch ook wel behoorlijk in de stress gezeten hierdoor dus ik begrijp hoe je je voelt! 
Nu ben ik zwanger van de derde, nog geen bloed verloren.. 

Hey LNO,
Mag ik vragen waarom je niet op zoek gaat naar een andere verloskundige?
Je bent vrij om zelf te kiezen waar je gezien wordt en zo te horen voel je je niet op je gemak bij haar. In ieder geval niet serieus genomen. Dat zou voor mij een reden zijn om over te stappen. Verder heb ik geen ervaring met bloedverlies tijdens de zwangerschap.
Ik wil je wel veel sterkte wensen en hopelijk ben je snel uit de onzekerheid.
Liefs, Maaike 

Gisteren bij de vk geleerd dat je ook bloedverlies kan hebben van inwendige aambeien. Zeker met moeizame, harde ontlasting en hard persen. Ik ben geen vk of arts maar zou dit wel navragen. 
Heb zelf ook met 8, 12 en 16 weken rood en donker rood/bruin bloedverlies gehad. Eerste keer ook met plassen. Geen krampen of moeite met ontlasting. Extra echo’s waren goed. Later bleek er een extra ruimte te zitten in mijn baarmoeder. Nu 21+3 dagen en alles gaat goed. 
Vooral bellen als je onzeker bent of het niet vertrouwt. Sterkte. 

Wauw, dankjewel allemaal voor jullie steun en hulp! Ik probeer even op iedereen te reageren hierbij (sorry voor het lange bericht)
@Wila: wat fijn dat jij inmiddels alweer 10 weken bent en het allemaal goed zit. Gefeliciteerd! 
@Rory: dankjewel voor het delen van jouw positieve ervaring, doet me goed. Bij mij is het tot nu toe ook beperkt gebleven tot die 2x gisteren ("afkloppen")
@Butterflymom/wereldwondertje: ik begrijp wat jullie bedoelt, maar volgens mij was dit nog niet mijn eigen vk. Dit was de 'dienstdoende' aan de telefoon. Ik heb haar nog niet ontmoet, dat gaat 16 juli gebeuren. Ben het idd met je eens als het met diegene niet klikt, ik ga vragen om een ander. Had vorige week van de dokter lactulose gekregen, dat hielp snel dus was weer gestopt. Vanmorgen maar weer opnieuw mee begonnen :)
@Butterflymom: Bedankt ook voor je steun, heftig dat je een aantal miskramen hebt gehad... :'( tegelijkertijd stemt je reactie mij dan weer positief, al wil ik je daar natuurlijk niet mee kwetsen! 
@Crazy: dankjewel voor het delen van jouw ervaring. Denk op dit moment inderdaad dat het komt door de harde ontlasting. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Mooi, ruim 21 weken! 

Waar ik bij toeval achter kwam bij mijn eigen zwangerschap was kiwi’s eten tegen verstopping etc. Als ik er last van had, dan at ik er een paar op en werkte het echt! Wie weet werkt dat bij jou ook!

Terug
Bovenaan