Stiefmoeder

hey hey,

nou ik ben dus van het topic famillie gedoe, hahaha.
Dus heb ook zo de nodige ( eigelijk onnodige) famillie stress. Ook voor mijn ma is het het eerste kleinkind, en ze is erg overbezorgt en belt super vaak. Als ik dan niet opneem omdat ik de foon niet hoor, denkt ze gelijk dat ik ergens op straat lig ofzo.

Maar ik zou inderdaad erg duidelijk zijn over wat jullie wenzen zijn. en als je niet belt, weet ze toch ook niet of de kleine op komst is. en als je dan later bericht dat het er is, is t al klaar toch. moet je het met 5 december of kerst terug stoppen??
Misschien weet ze zich nog geen houding te geven, ze heeft ook geen ervaring met oma worden natuurlijjk.
Maar wel irritant dat het jou/jullie zoveel stress oplevert. Het draait nu gewoon lekker om jullie.
En tuurlijk mag iedereen mee genieten, maar wel op gepaste afstand.

Goh, misschien moet ik mijn eigen adviezen eens opvolgen.
Blijf lekker genieten samen met je man en kids.

liefs smooty
 
haah bedankt Jeanine en smootylama voor jullie verhalen en peptolken!!!! Komt ook wel goed hoor, we hebben ons ook evengoed opgegeven voor kinderdagverblijf dus mocht het toch niks worden. Me schoonvader gaat ook oppassen, maar die is zo anders, die man is zo leuk,relaxd, vind alles prima en overlegd alles met ons, dus dat wordt echt geen probleem, en die genieten nu ook al, maar niet opdringerig zeg maar, gelukkig kan ik met me schoonouders goed over dit praten!
 
hoi,

allereerst wil ik zeggen... doe echt wat je eigen gevoel je zegt en ook al heb je al afspraken gemaakt en je wilt er op terug komen doe dit dan.. volg echt je gevoel.. zelf ben ik nog maar kort zwanger en zijn we ook aan het kijken wat we willen.. mijn schoonfamilie woont niet in de buurt.. onze enige optie zou mijn moeder zijn maar ik weet niet of ik dat wel fijn vind.. ik heb een super band met haar en wil die zo ook houden.. ik denk als ze veel oppast dat ze dan niet echt alleen oma kan zijn en dan gun ik haar... zelf werk ik op een dagverblijf en het is duur maar vind zeker 1 dag in de week wel heel goed voor de ontwikkeling van het kindje.. kinder die op het dagverblijf hebben gezeten spelen ook makkelijker samen en slapen en eten ook beter bij iemand anders.. ook zijn ze meer 1kennig.. tuurlijk blijven papa en mama voor het kindje op nummer 1 en hebben ze vaak even wat verdriet als papa of mama weggaat maar na een paar sec of minuutje is het vaak weer over .. nogmaals volg jou en jullie gevoel hierin
 
Terug
Bovenaan