Stiekem toch voorkeur voor geslacht

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik  ben wel benieuwd of er meiden zijn die zwanger zijn of het binnenkort hopen te worden ook stiekum toch een voorkeur hebben voor het geslacht.
Wij hebben een dochter en een zoon en hopen over een tijdje nog een  3de kindje te mogen verwachten(als het ons gegund is). Bij onze 2de werd ons steeds gevraagd of we nu stiekum toch hoopten op een jongen, omdat we al een meid hadden. Eerlijk gezegd maakte het ons niks uit. De gezondheid was ons het belangrijkst.  Mijn man leek een jongetje natuurlijk wel leuk, maar nog een meid erbij vond hij ook prachtig.  Het is dus een jongetje geworden en daarna werd ons verteld dat "de knoop er wel in kon" haha. Nou ze moesten dus eens weten. Leek me wel leuk om eens de reacties van anderen te horen over dit onderwerp.
groetjes melanie

Mij maakt het ook echt niet uit. We hebben nu een fantastisch zoontje van 14 maanden en zitten in ronde 2 voor een broertje of zusje voor hem. Bij ons zoontje hadden we allebei geen voorkeur, al had ik de laatste maand echt het gevoel dat we een dochter zouden krijgen. Haha, hij had mij mooi tuk. Nu hebben we het er nog niet samen over gehad, dus kan ik alleen voor mezelf spreken.

Groetjes,
mama van Tijs

Hey Melanie,

Ik ben ook erg benieuwd naar de reacties die je op dit bericht krijgt. Zoals je weet heb ik 2 dochters en een jongetje erbij zou wel echt super zijn (vooral voor mijn man). Ik zelf vind 3 meiden ook heel erg leuk. Heb jij voorkeur voor een jongetje of meisje? Wel grappig bij mijn 1e zwangerschap voorspelde iedereen dat het een meisje werd en ik had zelf dat gevoel ook heel sterk. Ah einde vd zwangerschap zei ik tegen mijn man: Ze schopt, ze is wakker enz. Bij de 2e zwangerschap had ik dat gevoel helemaal niet, was ook heel anders zwanger de hartslag was ook veel lager als bij mijn oudste en dacht op basis daarvan dat het dan wel een jongetje zou zijn (iedereen met mij overigens) en toen bleek het toch weer een meisje. Super hoor!
Nou ik "spreek" je nog wel!

Groetjes

Hoi, het gaat niet om het geslacht maar toch denk ik dat iedereen wel stiekum een voorkeur heeft. Dat hoeft niet het andere geslacht te zijn. 2 van hetzelfde is ook erg leuk.

Hoi meiden,

Ik ben inmiddels 26 wkn zwanger en mijn vriend en ik hadden allebei een lichte voorkeur,
hij voor een meid en ikzelf voor een knul.
Natuurlijk gaat het erom dat je kindje gezond is, maar ik denk dat veel mensen toch wel een lichte
voorkeur hebben.

Gr. Cora

hoi allemaal

ons maakt het niet uit en zeker niet omdat we al zo lang bezig zijn
stiekem hangen er bij ons in de kast kleertjes voor zewel een meisje als een jongentje

wij zijn echt mensen die zeggen als het maar gezond is maar goed misschien praat ik als ik ooit zwanger word wel heel anders

x knuf m

Hoi,
Ik ben (nog) niet zwanger en heb ook geen kinderen, maar als ik heel diep in m'n hart kijk dan heb ik wel een lichte voorkeur voor als het straks zover zou zijn. Ik voel me daar best een beetje schuldig over, want stel dat het dat dus niet zou worden? Natuurlijk is gezondheid het allerbelangrijkste en is de voorkeur ook niet zo "groot" om het zo maar te zeggen, maar toch...
Ik denk dat het allemaal uiteindelijk niets meer uitmaakt als het kindje eenmaal geboren is. En je blijft natuurlijk 50% kans hebben :)

Groetjes!

Hello,

Mijn eerste kindje is een jongetje (nu 5 jaar) en daar was ik superblij mee! Ik had destijds helemaal geen voorkeur. Nu gaan we voor een tweede en ik moet eerlijk bekennen dat  we een meisje erbij wel heel leuk zouden vinden...
Uiteraard zijn we ook superblij als het een jongetje is! Maar ben toch meer bezig met meisjesnamen merk ik... foeiii eigenlijk he?!

liefs, Stefany.

Terug
Bovenaan