Stijfheid

<p>Hallo dames,</p><p>Ik ben bijna 34 weken zwanger en word met de dag stijver. Vooral wanneer ik een langere tijd heb gezeten of gelegen voelt het als een marathon om op te staan. Als ik even in beweging ben gaat het wel weer, al blijven mijn benen erg zwaar. </p><p>Tot deze week heb ik gewoon, op rustig tempo gesport. </p><p>Is de stijfheid herkenbaar en/of heeft iemand tips om de laatste weken nog iets soepeler door te komen? </p><p> </p>

Ooh zo herkenbaar! Nummer 1 van de vervelendste dingen in mn zwangerschap. Alle flexibiliteit is uit je lijf. Voel me soms een oude vrouw. Ik doe iedere avond rek en strekoefeningen en iedere dag een stuk wandelen maar het gaat steeds minder soepel. Nu 37 weken ik lees dus even mee voor de gouden tip! 

Ja, ik voel me inderdaad ook een oud vrouwtje. Omdraaien in bed is ook al zo lastig, haha.
Wat voor rek en strek oefeningen doe je precies? Kan me voorstellen dat dat wel fijn is.
Ik probeer overigens elke dag 50 squats te doen op aanraden van een zwangerschapscursus.. Maar daar word ik niet echt flexibeler van.. 

Ik herken het ook, ben nu bijna 38 weken en het word nog niet echt beter moet ik zeggen haha. Wat ik wel doe is oefeningen op een jogabal, gewoon simpel wat armen zwaaien, benen optillen ed en dit helpt opzich wel eventjes. Verder zoveel mogelijk afwisselen met lopen, liggen en lopen. Succes met de laatste loodjes:)

Inderdaad vrij simpele oefeningen. Door de knieën. Tenen aanraken (gaat nu niet meer maar toch). Kuiten strekken, armen zwaaien en strekken. Hele simpele cooling down oefeningen eigenlijk. Helpt wel wat. Maar kan ook tussen mn oren zitten hoor ? we doen wat we kunnen zeg maar. Maar god wat is het frustrerend. Eergisteren huilend op een stoel gezeten want ik kreeg mn veters niet goed gestrikt. Lang leve de zwangerschaps hormonen ? succes met de laatste loodjes allemaal 

Herkebaar! Ik ben ook zo goed als 34 weken. Maar man man man! Zo stijf als een hark!
Net een tijd in bad gezeten en moet zeggen dat dat me wel goed doet! Omdraaien in bed is nu even NIET pijnlijk?
Maarja iedere avond is bad kost ons ook zo veel water.
Denk dat we het er gewoon mee moeten doen..

Yes, ik ben niet de enige die zich zo voelt! 
Sorry dames, maar dit is wel even heel prettig om te lezen. Zaterdag ben ik 35 weken zwanger en sinds ongeveer 2 weken gaat mijn mobiliteit hard achteruit?. Ik ben al 3 dagen humeurig omdat het allemaal even niet meer wil. 
Naast de stijfheid in heel het lichaam hou ik ook vlink wat vocht vast. Mijn benen zijn dik, mijn horloge draag ik niet meer en mijn bril zit vast op mijn hoofd. 
Wat voor mij wel tijdelijk helpt is een massage. Vriendlief is dan ook regelmatig de klos. Voor het slapen kruip ik op het voedingskussen, hij masseert vooral benen en rug en ik val heerlijk ontspannen in slaap. Daar heb ik dan ook  zo’n 2 dagen plezier van(mits ik niet teveel dingen til). 
Ik heb helaas niet de gouden tip... maar lees ook even mee. Wie weet komt die nog??

Terug
Bovenaan