<p>Goedendag dames, </p><p>ik zit ergens enorm mee en het klinkt misschien heel egoïstisch, maar ik weet niet wat ik ermee moet. In januari 2018 een miskraam gehad, op 26 december 2019 weer. Tijdens de miskraam ben ik op 2e kerstdag naar het ziekenhuis gegaan, enorme ruzie met m’n vriend, want die vond kerst met zijn familie belangrijker dan bij mij zijn met m’n miskraam. M’n moeder heeft hem overgehaald mee te gaan naar het ziekenhuis, wat met enorm veel tegenzin van zijn kant kwam. Ik stond er dus helemaal alleen voor. In januari was ik gelijk weer zwanger en vandaag over precies 11 weken ben ik uitgerekend. <br /><br /></p><p>Nu is m’n schoonzus ook zwanger. Zij heeft eerst een miskraam gehad, toen een kind met haar ex en nu is ze wederom zwanger van haar eerste vriend. Ik vind het lastig om blij te zijn en dit kan ik ook even niet. Vandaag had ik toevallig een nachtmerrie waarbij het gehele gebeuren afgelopen kerst weer herhaald werd. Ik zag alles tot in de details weer voor me, maar om m’n vriend niet te kwetsen heb ik niets gezegd over m’n nachtmerrie. Wel komt het daardoor als een enorme klap dat m’n schoonzus weer zwanger is. <br /><br /></p><p>Ik kon het niet opbrengen om haar te feliciteren. Ik kreeg het er niet uit. Hierna kreeg ik een enorme preek van m’n vriend, want die vind het asociaal en nu hebben we er ruzie om. Ik weet dat de ruzie erger wordt als ik hem vertel waarom ik zo overstuur ben en moet huilen. Hij zal dit echt niet begrijpen. <br /><br /></p><p>hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt? Hoe gingen jullie ermee om? Ik ben nooit jaloers, maar voor m’n gevoel is dit heel oneerlijk, ook al is m’n gevoel onterecht en krijg ik in oktober ook een kindje. <br /><br /></p><p>M’n eigen zus zei enkele dagen na m’n miskraam zwanger te zijn. Ik kon haar op dat moment ook niet feliciteren en daar is ruzie door gekomen. Toen ze wist dat ik zwanger was is dit gelukkig wel weer goed gekomen en begrijpt ze mij achteraf wel. Echter weet ik niet hoe ik hiermee om moet gaan nu. </p>