Stimuleren ontwikkeling

Quintus is bijna 6 weken oud en je ziet hem gewoon als een spons alles wat om hem heen gebeurt opzuigen. We krijgen steeds meer contact met hem en worden al regelmatig getrakteerd op een brede glimlach.

Wat doen jullie om de ontwikkeling van jullie kindjes te stimuleren? Veel tegen praten, gekleurde speeltjes in de box, oefenen met hoofdje omhoog houden etc.

Wie heeft er leuke tips of speeltjes om ze nu al genoeg "voer" te geven om de zintuigen te ontwikkelen?

Hoi,

Wat ook wel leuk is (werkt niet bij elke baby)..
*Je tong uitsteken
*Iets vertellen en je mond dan overdreven bewegen
Je zal zien dat je babytje het na doet...

Groetjes Elma

Klakken met je tong (heb geen idee hoe ik het anders moet noemen)
Rodin doet dit nu na, sow lief!
Hij begind nu ook steeds meer te "kletsen". Toen hij net wakker werd leek het echt alsof hij "mama" riep...

tong uitsteken!!! en veel praten,doe ik ook bryana klets je dan ook al de oren van de kop haha!!!
en mama hoor ik ook al,al kan dat nog lang niet natuurlijk!!!!!!!!

Ik probeer ook veel met Olivia te praten, daar reageert ze echt op. Ik krijg de grootste lachen (en ook kraaitjes!) van haar, heel mooi.

Ze slaapt op haar buik, dus haar hoofdje kan ze al goed omhoog houden (maar was eigenlijk meteen al).
In de box ligt ze nog weinig (lees: bijna nooit). Ze is daar nog te moe voor na een voeding. Dat komt nog wel ;)
Wel heeft ze een mobile van gekleurde visjes met gezichtjes (van de Ikea) boven haar bed hangen. Aangezien ze altijd op haar buik slaapt, ziet ze ze alleen als we haar even op de rug leggen. Ze vindt ze fantastisch! Trappelen met de beentjes en lachen!
Dat deed haar grote zus precies hetzelfde als baby ;)

Groetjes, Martha

Na de voeding 'klets'ik met Anoush. En idd tong uitsteken en met je wenkbrauwen bewegen trekt ook de aandacht :). Ik denk dat praten tegen de kleine belangrijk is. De klanken en intonatie nemen ze echt al op, dat komt er later allemaal uit. Mijn man spreekt trouwens (bijna) uitsluitend farsi tegen haar. Zo leert ze die klanken nu ook al kennen en leert ze zowel nederlands als farsi verstaan. Voor het spreken zal ze nederlands kiezen, omdat ze dat het meeste hoort en door meer mensen verstaan wordt.

Na de voeding 'klets'ik met Anoush. En idd tong uitsteken en met je wenkbrauwen bewegen trekt ook de aandacht :). Ik denk dat praten tegen de kleine belangrijk is. De klanken en intonatie nemen ze echt al op, dat komt er later allemaal uit. Mijn man spreekt trouwens (bijna) uitsluitend farsi tegen haar. Zo leert ze die klanken nu ook al kennen en leert ze zowel nederlands als farsi verstaan. Voor het spreken zal ze nederlands kiezen, omdat ze dat het meeste hoort en door meer mensen verstaan wordt.

Ik leg Joost als hij wakker is vaak op zijn buik. En hij is een paar keer per dag heel alert wakker en dan klets ik veel tegen hem. Verder vertel ik altijd wat ik doe met hem, dus met luiertje verschonen vertel ik dat, en wanneer ik hem aankleed, etc etc. Verder ben ik niet zo bewust bezig met zijn ontwikkeling, ben allang blij dat hij weer helemaal gezond is en goed eet en groeit.

Terug
Bovenaan