Stimuleren ontwikkeling

Mijn dochter is bijna 6 weken oud en begint haar handjes te ontdekken. Van bezoek kreeg ik een polsrammelaar. Een super schattig konijntje wat je met klittenband om de pols vastmaakt. Ik heb het idee dat dit haar erg stimuleert om verder te gaan op ontdekkingstocht.

Ik wilde net deze vraag stellen. Marit is morgen 6 weken oud en heeft een nijntje mobiel boven de box en is hier helemaal weg van. Andere speeltjes/rammelaars interesseren haar nog weinig. Binnenkort moet ze voor het eerst in haar eigen ledikant gaan slapen maar hier hebben wij geen speelgoed boven hangen.
Boven haar wiegje hing ook niets. Wat hebben jullie boven het bedje hangen?
Ik zat al te kijken naar van die projectors enz maar dat is best wel duur.

@Peetje:
Wij hebben zo'n beamer van Alecto. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar ik vind het echt een aanrader! Als Quintus nog erg wakker is als ie naar bed moet, zet ik dat ding aan en gaat ie lekker naar de lampjes op het plafond liggen kijken. Hij wordt er na een tijdje moe van en valt vanzelf in slaap. Er zitten ook muziekjes op en door steeds als ie gaat slapen hetzelfde muziekje af te spelen, beginnen we nu een soort paflofreactie te krijgen dat hij van het muziekje alleen al slaap krijgt. Kun je natuurlijk ook gewoon met een cdtje met een muziekje doen.

Daarnaast heb ik boven de commode een spiegel waar ik erg blij mee ben. Hij zit lekker naar zichzelf te kijken als ik met hem bezig ben.

Die polsrammelaars had ik ook al gezien ergens op internet. Denk inderdaad dat dat heel leuk voor ze is. Als het goed is gaan ze de link leggen dat zij het geluidje zelf veroorzaken met hun armpje.

Wij hebben niets boven de ledikant hangen.Ze heeft in de box een speeldingetje waar ze onder kan liggen en het ledikant is om te slapen.
Dat is mijn mening.
Bij Quinten hebben we het ook zo gedaan en werkte prima.
Ik heb wel een muziek poppetje aan het rand van het bed hangen.

Terug
Bovenaan