Stoelgang?

Aambeien kunnen aan de buitenkant rond je anus zitten maar zitten meestal aan de binnenkant. Je merkt dit niet zo zeer door krampen (dat zijn je darmen) maar door pijn bij het naar buiten duwen van de ontlasting. Vak knapt een aambei en dan zit er bloed bij je ontlasting of als een soort vliesje om je ontlasting heen. Ze kunnen hier vrij weinig tegen doen. Je moet sowieso NOOIT persen! Als je kunt gaan moet je gaan en anders niet. Natuurlijk moet je soms wel wat druk zetten maar ga niet een kwartier lang lopen persen. Dat is een van de veroorzakers van aambeien.
Verder hebben ze je al aardig wat tips gegeven over voeding. Die kiwi werkt het allerbest als je die 's ochtends op een nuchter maag neemt. Verder heb ik van mijn arts de tip gekregen (en die werk super!!!) om voor iedere maaltijd 1-2 grote glazen water te drinken. Dat werkt echt goed!
Verder zijn gedroogde en verse pruimen zeer goed (zit ook veel ijzer in). Maar ga niet overboord, want daar krijd je ook darmkrampen van.
En veel bewegen vooral na het eten.

Hopelijk heb je hier wat aan.
 
Hallo,

Ik heb er ook altijd ontzettend last van, nu hebben ze op cursus verteld dat heel belangrijk de goed houding op het toilet is.

Broek tot op de knieën, met de benen wijd en je bekken naar achteren kantelen (met een bolle rug).

Het klinkt raar maar het helpt echt, ik heb al drie weken geen last meer gehad.

veel succes
 
hoi wat heel goed helpt en wat je gewoon in je zwangerschap mag gebruiken is metamucil, tis geen geneesmiddel maar wel alleen bij de apotheek te verkrijgen, het zijn fijn gemalen vezels die je voor je maltijd in een glas water moet doen en opdrinken , het werkt perfect
 
Terug
Bovenaan