Stoelgang


Hoi,

Ik ben nu 9 weken zwanger van ons 2de kindje.
Mijn stoelgang gaat sinds een paar dagen niet echt.
Het is net of je veel kracht moet zetten om te persen.
Ik weet wel dat dit vaker voorkomt in de zwangerschap dat mensen last hebben van hun stoelgang.
En dat vind ik ook niks om zo te persen ben zo bang dat niet goed is voor het kindje.
Vannacht heb ik van 12 tot 3 steeds naar de wc gelopen en het kwam maar niet..terwijl ik wel voelde dat ik moest.
Iemand tips.?
Medicijnen neem ik niet in de zwangerschap..maar misschien dat er wel iets anders is wat helpt voor je stoelgang.


Groetjes

 
Zelf begin ik elke ochtend met een glas sinasappelsap met twee lepels tarwezemelen een bruine borterham en een plak ontbijtkoek. Verder proberen veel te drinken over de hele dag. Werkt erg goed bij mij!
Succes
 
he hoi

ik ben nu 29 weken zwanger en heb er nog last van!
op een gegeven moment krijg je hele extreme krampen, en dan nog wil het niet!
al is het wel wat beter geworden.
wat goed helpt is veel water drinken, kiwi's en sinaasappelen eten en volkoren brood.
en als het echt niet wil, dan even een eetlepel zonnebloemolie doorslikken! ik weet dat het ranzig is, maar het werkt wel goed! desnoods later nog een lepel.
ik hoop dat je er wat aan hebt! succes!
 

Hoi,

Harstikke badankt voor de reacties!
Ik ga het zeker proberen wat jullie zeggen.
Vannacht was echt niet leuk dat ik zo'n kramp van de stoelgang had en er kwam maar niks.

Liefs
 
Hoi zeevang,

ik heb hier ook heel veel last van en heb nu homeopatische tabletjes gehaald bij de drogist ( in overleg met de VK) Deze werken voor mij prima. Ik weet dat je schrijft dat je niet zo van de medicijnen bent maar omdat dit homeopatisch is is het misschien het overwegen waard....Deze heten: darmfunctie complex van wapiti...
Ik drink namelijk al meer dan 2 liter per dag en dit helpt nog niet...

Groetjes Miranda
 

Hoi,

Normaal vind ik niet erg om medicijnen te nemen.
Maar nu ik zwanger ben neem ik liever geen medicijnen.
Dus dat homeopatische voor de darmfunctie ga ik wel proberen.
En ik ga nu ook meer drinken..ik drink 1 liter water per dag maar het moeten minimaal 2 liter zijn..dat ga ik nu ook doen.
Iedereen bedankt voor de tips hier kan ik wat mee.

Liefs
 
Terug
Bovenaan