Stom instinct

A

Anoniem

Guest
Naar gister wat het leek te zijn dat we regeldagen hadden of nog steeds hebben dat is afwachten, ging ik met een dubbel gevoel de naar bed om 23.00. (ik had eerder ook nog een uurtje geslapen.) De laatste fles wat groter gemaakt en afwachten..om2.40 weer een voeding, helaas dus niet door de grotere fles langergeslapen, dat stuk wil maar niet lukken (kortom ik heb 3 uur geslapen ongeveer) Fles gegeven, alles voorspoedig, dommelde wat in, kind in bed en ik in bed...manlief sliep lekker.... Toen begon het...zoonlief sliep met veel geluidjes, maar sliep..maar ja dat pokkeinstinct van mij wil dus niet rusten tot het echt stil is.....elke keer dat ik bijna in slaap viel een geluid dus ik weer wakker... Zo ging het door en om 5 uurheb ik het bekaf en huilend opgegeven en kind en mezelf mee naar beneden genomen...kindje slaapt lekker in de wagen (wel rumoerig) en ik.......tsja ik weet het even niet.... Wanneer leert dat pokkeinstinct onderscheidte maken tussen serieus geluid en geluid...ik kan toch ook door het gesnurk van mijn man heenslapen? De deuren kunnen niet dicht, kan geen dopjes in want mijn man wordt dus niet vanzelf wakker....dit is de zoveelste nacht al dat ik gemiddeld vier a vijf uur slaap...leert mijn lijf dit op den duur?? Zo..tot zover mijn frustratie

pff dat is rot zeg, dat je daardoor niet kan slapen..
alysha slaapt ook met heel veel geluidjes.. ik kan juist niet slapen als ik nog geen geluidje hoor, dan ben ik echt aan het afwachten..
en zo'n geluidje betekend voor mij juist dat het goed is, want dan is ze lekker aan het dromen en alles aan het verwerken van die dag..
ook ga ik pas naar der toe als ze echt huilt( of bijna echt huilt)..
mischien moet je je manier van denken veranderen ( bij de geluidjes bedoel ik dan he) en hopelijk kun je snel een beetje je nachtrust terug krijgen..!!!

Hier een augustusmamma met hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels een oplossing gevonden: ik doe 1 oordopje in en lig op de kant zonder oordopje. Ik val zo heel snel in slaap. Zachte geluidjes hoor ik zo niet, maar zodra het iets harder wordt en evt in huilen overgaat, hoor ik het wel. Verder is het voor mannen ook een kwestie van wennen, de jongste hoort hij nog niet zo snel als ik, maar als 1 van de ousten 's nachts roept, hoort hij het inmiddels ook.

Mamavanbijna3 hier hoor hij juist de eerste weken alles en nu echt niets meer.

Ik ga er ook alleen heen met huilen of een geluidje wat ik nog niet ken..het gaat automatisch..ik val elke keer bijna in slaap en dan schrikt mijn lijf wakker

Dus ik denk wel anders over de geluidjes maar mijn lijf werkt niet mee.. Ik weet dat ze niets om handen hebben.. Zeg maar.. Ht is eigenlijk altijd wel, maar vannacht was het echt hopeloos

Wij hebben de deuren wel dicht gedaan en dan kon ik door de geluidjes heen slapen en werd ik wel wakker als hij ging huilen. Gaat erg goed! Misschien eens proberen? Succes! Mijn man slaapt ook overal doorheen...

hier het zelfde probleem ,
slaap met de babyfoon naast me op het nachtkastje,en bij ieder vreemd geluidje ga ik weer kijken.
en wat doorslapen betreft doet ze het wel alleen op de verkeerde tijd.ze heeft gisteren geslapen van 20.00 s avonds tot 3.00 s nachts ,maar het probleem is als we haar om 24.00 wakker maken ze niet doorslaapt en om 4.00 wakker word pfff.

Wat vervelend voor je meis, kan me voorstellen dat het je opbreekt.

Hier het tegenovergestelde, ik ga juist waken/opletten als ik niks hoor haha. Ik ga liggen luisteren en als het te stil is, ga ik kijken, juist omdat onze man idd ook zoveel geluidjes maakt als ie slaapt. Ik vind het juist eng als ik niks meer hoor.

Gelukkig wordt het steeds minder eng en ga ik steeds minder mn bed uit voor de stiltes :)

Terug
Bovenaan