Stom instinct

Je kunt een affirmatie bedenken die je steeds in je hoofd herhaalt voor je in slaap valt, bijvoorbeeld 'ik kan veilig gaan slapen nu, als mijn kind me nodig heeft word ik op tijd wakker'.

Ik heb trouwens ook elke nacht een of meer keer dat ik half slaapdronken wakker schrik omdat ik denk dat hij onder het dekbed is blijven liggen na de voeding. Of dat hij na de voeding uit bed is gevallen en onder mijn nachtkastje ligt. Hij ligt dan altijd gewoon in zijn wieg. Hoop dat dat snel overgaat.

Vinka..die ideeen heb ik er niet eens bij.. het is meer dat het me wakker houdt.. net als dat je in het begin ook van het gesnurk van je man wakker ligt..
Ik denk dat het ook gewoon extra pech was.

Als mijn man snurkt slaap ik ook niet in.. maar snurkt hij als ik slaap merk ik er niets van.. als hij misschien net iets langer niet gekreund had, was ik misschien in slaap gevallen en was ik door de rest heen geslapen.. zoiets... weet ook niet helemaal hoe het zit.

Hier een maart mamma... kwam ff spieken...
het is geen geruststelling, want ik hoor nogsteeds eigenlijk alles.
Ben zelf niet een vaste slaper.... en hoorde sowieso altijd alles, maar nu dus ook elk kreuntje...

het komt vanzelf goed.

Het gekke is, ik was altijd wel een vaste slaper, alleen een slechte inslaper als ik niet te moe ben

ik sliep normaal met oordoppen.dat kan nu dus niet meer.elk geluidje hoor ik.dus weet hoe frustrerend het is.en mijn man zaagt hele bossen om snachts en die hoort ook niks.ik denk dat ze niks horen omdat ze weten dat wij vrouwen er toch wel op slapen en er naar toe gaan.hopen dat ze snel door gaat slapen......

Hier zijn de rollen omgedraaid, ik slaap zo vast dat ik maar zelden wakker wordt van Joshua (en daar voel ik me behoorlijk schuldig over want je gaat dan toch wel even aan je moederinstinct twijfelen). Mijn vriend wordt juist wel van elk geluidje wakker, hij is dan ook degene die er elke nacht weer uit gaat voor de kleine terwijl hij ook nog eens fulltime werkt...

Nou jouw verhaal lijkt mijn verhaal. Elk geluidje hoorde ik... elk kreuntje.... en kreunen deed ie in zijn slaap. Ik sliep er gewoon niet van! Ik werd er superalert van en gewoon gespannen waardoor ik gewoon helemaal niet meer sliep of slecht in kon slapen. gespannen als een snaar.

DE oplossingen voor ons:

Sven in het campingbedje een verdieping hoger. Ik hoorde het huilen zowiezo wel... dus ik sliep tussen de voedingen door ineens weer............. pff... wat een opluchting en een stuk uitgeruster.

Daarnaast gebruikte ik slaapsap. Dit kun je bestellen op care4sleep.com Het is een soort honing met wat kruiden en of je daar op slaapt.... je slaapt 's nachts makkelijker weer in en wat je slaapt slaap je dieper. Het is niet verslavend en je slaapt niet zo diep alsof je een slaappil genomen hebt, dus je wordt wel wakker van je kindje... Ideaal.

In het weekend hadden we wisseldienst. Als mijn man een nacht aan de beurt was gebruikte ik oordoppen en kon zo door alles heen slapen!

Welterusten!

Terug
Bovenaan