Stom schuldgevoel!

<p>Gewoon even van me afschrijven want ik weet dat het nergens op slaat en moet er stiekem ook wel een beetje om lachen dat ik zo gek doe! </p><p>Wanneer ik mijn dochter (8 weken)in de box leg en ik andere dingen ga doen kan ik mij zo schuldig voelen dat ik niet met haar bezig ben. Vanavond was ze super moe en heb ik haar om 18:00 al naar bed gebracht, en nu ook weer een schuldgevoel, alsof ik haar "wegstop" en ik lekker met mijn bakkie koffie op de bank zit. </p><p>Natuurlijk weet ik dat het goed is dat ik haar naar bed doe en dat het goed is dat ze soms even alleen ligt in de box. Maar toch zegt mijn schuldgevoel dan wat anders. Het zullen die stomme hormonen wel zijn ;). </p>

Lekker hè dat schuld gevoel of je kunnen druk maken om alles (ook dingen die echt niet gaan gebeuren) ? Je bent echt niet de enige, en zoals je zegt is het helemaal prima wat je doet! 
Slaapgebrek en hormonen maken je soms echt raar haha! 

Ik herken het schuld gevoel wel hoor.
Ik heb dat ook als mn zoontje op  bed ligt dat ik ff  denk ahhh  lekker maar me daarna toch schuldig voel  dat ik het fijn vind om even rust te hebben . 
Vandaag een vriendin langs geweest en heel de dag met mn haren bezig geweest haar dochter vermaakte mn zoontje en dan voel ik me daar weer schuldig om dat ik hem heel  de dag niet echt aan dacht heb gegeven . 
Dus dan denk ik morgen dan een dagje geen opvang maar lekker thuis omdat ik vakantie heb  
Ook is er een 2e op komst  en voel ik me straks schuldig als het geboren is dat hij dan naar de opvang moet en de ander wel thuis is
Heb daar echt moeite mee 
Ik kamp er ook erg mee . Maar toch moeten we dat proberen los te laten maar dat is zo moeilijk ?

Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben ;)
Ik moet het idd proberen los te laten, maar dat is idd moeilijk. Het schuld gevoel komt natuurlijk gewoon omdat we het zo goed willen doen. 

Fijn om te lezen! Ik had dit schuldgevoel ook bij mezelf ontdekt maar kom er niet van af. Dan zet ik alsnog een stoel bij de box en drink ik daar mn koffie of ga ik bij ‘m zitten op het speelkleed. Gun mezelf geen rust terwijl ik weet dat ik meer van ‘m kan genieten als ik ook me-time heb... gewoon blijven oefenen? 

Wat ik doe is intensief 1 uur met me baby bezig zijn boekje voor lezen zingen 0ndanks hij 7 weken is maar hij vind het maar geweldig en daarna leg ik hem weg om even rustig iets voor me zelf te doen wetende dat ik 1 uur wat leuks met hem heb gedaan omdat ik gezongen heb boekje gelezen heb en hij alles al goed volgen is hij moe dus voel me dan niet schuldig mis handig om dat s te doen 

Het is ook goed dat de baby leert om zelf te spelen hè! 
Dat hij in de box ligt betekend niet dat jij er naast moet zitten en zijn hand moet vasthouden. Ze ontdekken langzaam zelf de wereld.
Bij ons heeft dat als gevolg dat ze zichzelf goed kan vermaken. Ik neem haar mee naar verjaardagen en ze vind het prima om erbij te zitten met een speeltje. 

mamas me time is belangrijk! En schuld is niet nodig. Je bent toch in de buurt als er iets is?

Ik weet dat het niet nodig is en dat wat ik doe juist heel goed voor haar is. Maar gevoel en verstand spreken elkaar wat tegen haha 

Terug
Bovenaan