stom stom ik weet het maar hoe reken ik de ''''datum'''' ui

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal ik weet dat het mischien stom klinkt maar hoe reken ik de ::::datum""""uit ,ik ben er namelijk gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben van de tweede , maar omdat ik iedere  keer  zo teleurgesteld was als ik weer ongesteld werdt heb ik het niet zo goed zo goed bijgehouden ,normaal werdt ik het  iedere maand rond 25 ste    ,maar vorige maand was het volgens mij veel eerder ik dacht rond de 5de ben der in iedergeval wel heel blij mee ik hoop dat iemand van jullie een tip voor me heefd zodat ik het alvast een klein beetje weet   ,,,ik ben namelijk wel heel erg benieuwd groetjes lizzy

Normaal is het altijd zo dat je de eerste dag van je laatste menstruatie neemt, en daar tel je dan precies 40 weken bij op. Wat je ook kunt doen is bij babybrabbel.nl kijken, daar kun je het precies uitrekenen.
Maar als je heel onregelmatig ongesteld bent, dan weet je het waarschijnlijk pas met de eerste echo. Daar kunnen ze meten hoe groot je kindje dan is.
Succes,

Groetjes Rianne
11w4d

bedankt voor je reactie   en tip ik ga zeker even kijken bij babybrabbel, naja en als ik er niet uitkom dan moet ik inderdaad maar wachten tot mijn eerste echo wanneer krijg je die ongeveer met 12 weken he of niet groetjes lizzy

hoi lizzy,

allereerst gefeliciteert
ik denk dat het mischien beter is als je even de Huisarts belt en om een termijn echo vraagt. dat is een binnenwaartse echo en dan meten ze het vruchtje op en kunnen precies zien wanneer de due date is.

groetjes

hallo trust bedankt voor je berichtje maar een binnenwaardste echo is dat een inwendig onderzoek of zo? ik heb er namelijk nog nooit van gehoord     groetjes lizzy ps .ben je zelf ook zwanger?

hoi,
een binnenwaardse echo is inderdaad gewoon als een normale maar dan vaginaal, vraag om en termijnecho, omdat   je het niet zeker weet dan kunnen ze je het precies zeggen maar of ze het inwendig od uitwendig doen beslist de gyn op het moment zelf,
groetjes en geniet ze!
brenda

Hoi Lizzy,

ik ben nu 18 weken en 4 dagen zwanger van een jongetje ik heb al een dochter van 4 jaar.

voor deze zwangerschap heb ik al 5 maal inwendig een echo gehad het doet geen pijn maar is wel ongemakkelijk het is een staaf die ze vaginaal naar binnen brengen zodat ze een vroege zwangerschap kunnen zien ook kunnen ze dus bepalen hoever je bent en of het vruchtzakje op zijn plaats zit.

Ook heb ik al een echo gehad via de buik maar dat was bij 13 weken toen ik een vlokkentest heb laten doen over een week krijg ik de 20 weken echo deze noemen ze de screening echo dan gaan ze alle organen enzo nakijken.

Inwendig via de vagina   wordt altijd gedaan in het begin van een zwangerschap omdat het vruchtje nog achter je schaambeen zit en ze het via je buik dus niet kunnen zien

hou ons op de hoogte en mocht je nog vragen hebben ik kom hier geregelt kijken

groetjes

Trust

Eerste dag van laatste ongesteldheid + 1 jaar - 3 maanden + 7 dagen
Maar dat kan alleen als je een heel regelmatige cyclus hebt van 28 dagen (bij mij was het wel regelmatig maar 35 dagen)
Een termijnecho kun je aanvragen via je verloskundige. Daar kunnen ze precies zien hoever je bent.
Veel succes en plezier!
Danielle

Terug
Bovenaan