stomme opmerkingen

Thijs is met z'n 8 maanden ongeveer 9 kilo. Het is een stevig mannetje.
Waar ik enorm van baal is dat vreemde mensen steeds tegen mij zeggen:

"Nou hij krijgt thuis wel genoeg te eten."
"Jij ziet er goed uit, jij lust zeker veel"
" Jij bent zeker niet ondervoed"

Mensen maken ongevraagd opmerkingen die ik helemaal niet leuk vind. Waarom moeten ze opmerkingen over zijn bolle wangen maken, ze zeggen toch ook niet tegen volwassenen: jij krijgt thuis wel genoeg te eten.
Als ze iets willen zeggen kunnen ze toch ook gewoon zeggen, "wat een leuk mannetje"

Ik kan ontzettend boos worden als vreemde mensen ongevraagd zulke opmerkingen maken. Eigenlijk zou ik er iets van moeten zeggen, maar dat durf ik nu ook weer niet.

Zijn er meer die hier last van hebben?

Groetjes

Jama

bij Tess doen ze hent niet maar bij mijn zoontje wel. Die was met 6 maanden vrij stevig en toen kreeg ik ook elke keer die opmerkingen. Ik probeerde me er niets van aan te trekken en als ik er echt zat van was dan zei ik "nou jij mag er ook best wezen". Meestal waren ze dan meteen stil.

Groetjes sandra

Haai!

Ik ken het wel hoor! Thomas woog bij de 7,5 controle 10 kg.... Scheelt dat ie al zwaar was bij de geboorte. ( 4510 ) Maar toch! Al vanaf dat ie 6 maanden is krijgt ie snoepjes en korstjes aangeboden in winkels! En dan word ik boos aangekeken als ik zeg dat ie dat nog niet mag! Ik zeg het inmiddels gewoon, ik heb maling aan een ander ondertussen. Het is mijn kind en ik bepaal wat goed is voor ém of niet.
En ja, ik ben ook lekker aan de maat, dus het is al snel: goh, dat heeft ie van jou hé? De ene keer is het pijnlijker als de andere keer maar ik bijt nu gemeen terug en als ik de kans krijg doe ik het nog persoonlijk ook! Vreselijk dat ik me daartoe verlaag maar op dat moment voelt het eventjes zo ontzettend goed... Mensen beseffen dan wel opeens dat je dat zegt omdat ze zelf zojuist iemand ( onbedoeld) gekwetst hebben....
Zeg niets over mijn kindje want dan zeg je iets over mij! Mijn oma zei altijd: Als je niets vriendelijks kunt zeggen, zeg dan maar niets! Een wijsheid als een koe natuurlijk, maar ik kan aan mezelf merken dat ik dan ook nog wel iets je te leren heb, hahah!
Gewoon genieten van je zwaargewichtje en soms van ej af bijten

-X- Marieke

Tja hier nog een mama met een zogenaamde ' dikke baby' . Mijn Hjerre is nu 9 en een halve maand oud. Hij is 69 cm lang ( best kort dus) en zijn gewicht is 9,9 kg en dat is netjes gemiddeld. Nu heeft mijn meneertje hele bolle wangen, plooitjes in zijn knietjes en zogenaamde spierballen........
Nou de opmerkingen zijn niet van de lucht..je wordt er inderdaad soms helemaal gek van. Van nou dat is een dikkerdje, wat een lekker dikke plooitjes, moet je dat dikke koppie zien....aaahahh!
Mijn mannetje is niet dik!!! Gewoon lekker babydik!
Maar goed, ik lach en ik onderga het en zeg erbij dat hij inderdaad lekker kan eten!
Er zijn zelfs mensen die nu al beweren dat Hjerre de 2 meter makkelijk gaat halen....huh?

Maar goed, ik laat de mensen kletsen en geniet lekker van zijn bolle appelwangetjes!

Groetjes Hanneke

hier ook een klein flinkerdje
Lorenzo blijft een klein beetje achter met zijn
lengte....zijn ouders zijn ook niet zo heel lang
er zijn mensen voor mij onbekenden die gewoon
vragen wat ik hem wel niet allemaal te eten geef
want het is zo'n dik kereltje en dat terwijl volgens het
CB dan alles goed is wat gewicht betreft
hij woog met 6 maanden ruim 8100 gram

ik laat ze maar gewoon praten kweet zelf wel beter

Bianca mv Lorenzo

Hier ook een kleine dikkertje mirthe was met cb bezoek van 7 maand 73,5cm en 10800gram.

Ik krijg veel opmerkingen vooral over haar stevige benen. Gelukkig bedoelen de meeste het positief. Zovan: lekker hoor zo veel spek kan ze tenminste wat hebben als ze ziek word. Maar soms word ik er wel chagerijnig van als het in dezelfde zin word gebruikt met ........kinderen hebben al zoveel overgewicht tegenwoordig. Dan kan ik het niet laten om te melden dat zij die kg's bereikt heeft door de borstvoeding en niet doordat ze veel toegestopt krijgt ofzo (stom dat ik mijzelf dan nog moet gaan verdediggen ook) Mirthe  komt inmiddels minder snel aan nu zij naast de bv meer ander eten krijgt. Dus dat spek gaat er vast snel af...maar eerlijk gezegt vind ik mijn dochter perfect zo ook met dikke beentjes!

Bij ons is het juist andersom, ik ben stevig, en m'n dochters hebben alle3 een normaal postuur. Qua gezichtje lijken ze wel op mij, maar dan zeggen mensen: oh, het postuur hebben ze zeker van papa???

GRRRRR

Ach ja, meestal zeg ik: ja, ze moeten toch iets van papa hebben hè?

Ik hou wel van dikke baby's!  Ik vind dat juist schattig! Mensen weten uit dommigheid niet wat ze moeten zeggen en dan zeggen ze zoiets! Beter nu dan later zal ik maar zeggen.
Liefs

Terug
Bovenaan