stomme vraag misschien.....

Bij onze eerste uk was het me al opgevallen en nu weer ieder CB het weer andere richtlijnen. Bij ons werd afgelopen keer gezegd tussen de 500 en 1000 cc per dag is goed. Ons mannetje was toen 6 weekjes.

Hij drinkt 6 x 150cc (water) en 1 x 180cc (water) voor de nacht. Ons mannetje is 58,5 cm en 5100 gram. Er werd bij ons niks over gezegd.

Persoonlijk zou ik niet snel mengen, ik zou voor 1 van beide kiezen. Rijstebloem mag toch pas vanaf 4 maanden?

Groetjes grote broer

Mengen kan geen kwaad volgens friso en ook niet volgens de friso voedingslijn heb het even extra ge checkt.

De basis is hetzelfde waardoor het te mengen is bij Friso.

Ben benieuwd ze adviseren ook om als laatste voeding volledig voor hongerige baby's te geven dus dat hebben we zojuist gedaan want mevrouw hield het niet vol om tot 22:00 te wachten.

we wachten af....

dit kan moeste wij ook van cb als je t maar van t zelfde merk hou dus nutrilon standard+ nutrilon hongerige baby's. Dayenne had er nog niet genoeg aan dus was op 120water+ 4 scheppe hongerig gegaan.. zelfs dat niet genoeg dus ze zit nu op 150water+5scheppe hongerige baby's.. en dan 4uren er tussen. ze is nu 5wkn+3dgn

Hallo Lady's

Nou gister begonnen met mixen van de voedingen en laatste voeding volledig friso extra.

en we zitten inmiddels op 7 voedingen ipv 8 per dag en dametje is heerlijk tevreden.

ze doet nu ook netjes gemiddeld 15 min over een fles ipv 8 a 10 min.

spugen / mondjes terug geven is ook zo goed als over (vandaag 2x gebeurd)

hoi marisca,

Lysanne is ook een hongerige baby.
ik zit zelf ook te denken om over te gaan naar andere voeding gebruik nu friso standaard 1.
Lysanne krijgt nu 120 cc en zit op 6 flessen.
ik gebruikte ook eerst de difrax fles maar deze ging veel te snel ze had binnen 5 a 10 min de fles al leeg met gevolg dat alles er met golven uit kwam en dat ze daarna alweer honger had.
nu nieuwe fles gekocht via internet en deze gaat heel erg goed.
ze doet er nu 20 min over met 2 x tussen door drinken.
de fles die ik heb is eht zelfde als een borst die niet zo snel gaat ik heb de breast flow dus vind je dat het nog te snel gaat probeer deze fles die is echt super.

liefs lucindy

Hey meiden,

Kijk naar je kindje en doe datgene waarbij je je goed voelt. Kijk of je ukje er goed op reageert en overleg zonodig met een deskundig iemand.

Ik gaf alleen maar aan dat ik het niet zo gauw zou doen. Bij ons oudste mannetje kwam het allemaal wat moeizaam op gang. De eerste periode was qua voeding echt niet leuk en ik heb toen geleerd dat je het lichaam wel de tijd moet geven om te wennen. De darmpjes hebben echt tijd nodig en te snel of te vaak overstappen is gewoon niet goed, dit heeft tijd nodig.

Ik zeg neit dat jullie dat doen, het is alleen een tip. Ik denk dat ons boefje ook een hongerlapje is, maar volgens het cb is het nog steeds binnen de perken en mag ik gewoon zo door blijven gaan.

Liefs grote broer

Terug
Bovenaan