Stoppen met borstvoeding, hoe zal ze slapen..?

<p>Ik wil graag gaan stoppen met borstvoeding omdat het kolven me te veel stress oplevert. Ik kolf namelijk niet genoeg op mn werk, waardoor ik dan 's morgens nog weer een borst moet afkolven op de dagen dat ik vrij ben. Dit ging in eerste instantie prima, wil het niet dat onze meid nu de afgelopen week elke keer om 3 uur 's nachts al wakker is en om 6 uur ook weer. Waardoor ik nu maar iets van 50 cc kolf wat niet voldoende is. </p><p>Daarnaast kolf ik ook niet genoeg om bijvoorbeeld een avondje weg te gaan, want ik kolf precies genoeg voor een dagje bij de oppas.</p><p> </p><p>Alleen vind ik het best wel spannend, aangezien ze nu altijd bij mij in slaap valt aan de borst.. Ze valt nooit zelf in slaap in bed, wel geprobeerd maar ze blijft huilen! </p><p> </p><p>Hoe zal dat straks gaan met de fles... Soms leg ik haar weg in bed maar dan wordt ze weer wakker en krijg ik der ook niet in slaap met de speen, dan krijgt ze toch nog even de borst. Met de fles zal dat niet gaan..</p><p> </p><p>Ik ga denk ik volgende week is een dagje een proefdag houden met flesvoeding, dan kolf ik wel nog gewoon af...</p>
 
Geen zorgen, dat went snel! Je kan ook deels de borst blijven geven, als je dat fijn vindt. Mijn dochter wende er snel aan iig en dronk ook meer uit een fles, waardoor ze meer uren achter elkaar door ging slapen. Ik hoop dat dat bij jou ook zo gaat.
 
Hier dezelfde problemen  en eentje die meteen doorsliep toen we overstapten op kv. Hopelijk ga je hetzelfde ervaren
 
Wat vervelend dat het kolven je zoveel stress oplevert. Wil je echt stoppen met de borstvoeding, of zou je ook nog willen proberen om je kolfopbrengst op het werk te verhogen zodat je toch door kan gaan met borstvoeding?
Als je besluit te stoppen vinden jij en je dochter ongetwijfeld andere manieren om in slaap te vallen; knuffelen, inslapen met de fles, wiegen etc.
Wil je niet stoppen dan kan ik je tips geven voor het kolven. Dan heb ik wel wat meer informatie van je nodig. Hoe oud is je dochter? Hoeveel voedingen krijgt ze bij de oppas en hoeveel drinkt ze per fles? Hoe vaak en hoeveel kolf je nu op je werk?
 
Heb ik ook wel aan gedacht idd.. Vind het namelijk ook nog wel gezellig de bv even dat momentje met zn 2en ?
Ik hoop stiekem ook dat ze eerder gaat slapen, ze valt nu pas rond 22.00-23.00u in slaap.. voorheen sliep ze dan tot 9.30u maar nu dus niet meer.. Begint me wel een beetje op te breken ?
 
Als mn kolf opbrengst op het werk voldoende zou zijn wil ik wel doorgaan. 
Ik kolf 2 keer op mn werk, om 10.00-10.30u en om 13.30u.Ik heb haar 's morgens dan om 6.00u nog bv gegeven 
Ik kolf beide keren zo'n 30 minuten en heb dan totaal eind vd dag zo tussen de 250-300 ml. 
Ik heb ook wel geprobeerd om om 15.00u nog een keer te kolven maar dat was zo weinig opbrengst dat het de moeite niet was.
Mn dochter is 17 weken en drinkt bij de opvang 3 flesjes van 130 ml. Soms nog een extra flesje van 50 ml.
 
Onze zoon viel vaak tijdens z'n fles van 19.00 uur al in slaap en dan kon ik 'm wegleggen. Met z'n laatste voeding is 'ie nooit echt heel wakker geweest. Dat was meer 1 oog open tijdens het verschonen en dan tijdens de eerste slokken alweer in slaap vallen en de rest slapend drinken. Misschien dat je dochter dat straks ook gaat doen. 
 
Je kunt ook alleen de voedingen overdag afbouwen? Dan hoef je niet meer te kolven voor de oppas, maar kun je nog wel met de borst naar bed brengen. Ik moet over 2 weken weer aan het werk (na ruim 5 maanden pas, heerlijk!) Ik heb daarom inmiddels 2 voedingen overdag (11.00 en 15.00) vervangen met flesvoeding. Zo kan ok relaxed aan het werk, maar kunnen we tich 's ochtends lekker samen wakker worden met een voeding, en kan ik hem 's avonds ook weer op die manier maar bed brengen. Ik vind het super zo, want ik heb op handige tijdstippen nog dat fijne momentje met mn baby, en hij krijgt nog steeds een hoop goede stoffen binnen via mijn borstvoeding!
 
Terug
Bovenaan