Stoppen met borstvoeding na 15 maanden

Ik zou graag wat tips willen mijn kleine is nu 15 maanden en ik zou heel graag willen stoppen met borstvoeding maar ik zou niet weten hoe te beginnen... Ook heeft mijn kleine geen dag in haar leven doorgeslapen wat nu begint op te breken snachts wilt zij nog zo'n 4 keer aan de borst ook om te spenen... Ik wil hier heel graag vanaf..!?

Graag zou ik jullie tips of adviezen horen

Kijk even op de site van La Leche League. Eet ze verder gewoon goed? Dan is bv niet meer nodig. Onze dochter is net 1 en krijgt gewone melk. 's Nachts wordt doorzetten vrees ik. Pakt ze de fopspeen niet?

Dankjewel ik ga even een kijkje nemen! Ze eet wel wat maar van alles altijd kleine beetjes soms heb ik het idee dat het komt doordat ze nog teveel aan de borst drinkt!

Hoi! Herkenbaar probleem, mijn dochter kwam ook om de klipklap voor een slokje. Ze is nu 17 maanden, maar ik heb haar 's nachts van de borst af sinds een maand of 13 denk ik. Wat ik heb gedaan is; haar wel bij me in bed nemen, maar geen borst meer te geven. Legde haar met haar rug tegen mijn buik, lepeltje lepeltje zeg maar. En dan goed vasthouden, want best een boos meisje... Na een paar minuten werd ze rustig. Ik bleef rustig tegen haar praten en zei steeds dat er geen 'drinkie' meer was. De eerste nacht kwam ze drie keer, dus drie keer herhaald, de tweede ook, maar daarna nam het snel af en denk dat het in vier/vijf nachten klaar was. Dus echt even doorzetten, en 's nachts is alles veel erger en duren die buien voor je gevoel uren. Ik heb gekozen om in een vakantie te beginnen,dan kun je overdag bijslapen. Nu komt ze nog wel eens, wij laten haar dan bij ons verder slapen, maar de borst is 's nachts geen issue meer. Heel veel succes, het is echt even een dingetje! ?

[quote quote=10409291]Dankjewel ik ga even een kijkje nemen! Ze eet wel wat maar van alles altijd kleine beetjes soms heb ik het idee dat het komt doordat ze nog teveel aan de borst drinkt![/quote]
Dan zou ik eerst overdag af gaan bouwen en dan vervangen door 'gewone' maaltijden. Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten en evt een toetje. Onze dochter krijgt bij het ontbijt een beker Optimel/melk en voor het slapen een bekertje warme melk. Ze is een week geleden 1 geworden en heeft sinds die tijd geen flesvoeding meer. Ze eet als een bouwvakker overigens, dus dat scheelt.

Ik heb onze zoon rond de 1 jaar 1 nacht laten huilen. (Betekende overigens niet dat hij ook echt de hele nacht huilde, het was eerder 3 x 15 minuten). Daarna nooit meer om de borst gevraagd snachts. Ik heb toen ook tot 15 maanden gevoed maar alleen nog sochtends als hij wakker werd. Succes!

Klinkt als niet opnieuw de slaap kunnen vatten als ze even wakker wordt ‘s nachts? Ze is gewend dat ze bij jou kan drinken als ze wakker wordt. Wat bij ons werkte was de dr. Estivill methode. Ze slaapt nu weer door, zonder om voeding (ook nog steeds bv) te vragen of bij ons in bed te komen.
Bij het cb vertelde ze mij dat de bv op deze leeftijd niet meer zo voedzaam is als in het begin, maar wel maagvullend. Dus op zich wel te verklaren waarom ze zulke kleine beetjes eet..

Terug
Bovenaan