Stoppen met borstvoeding

Ik zou als ik jou was echt je verloskundige en/of lactatiekundige bellen die je hierin kunnen begeleiden. De 1e 6 weken kan je de verloskundige echt nog bellen dit soort dingen, daar zijn ze voor. En ze zijn er niet alleen om je te helpen met borstvoeding, ook hoe te stoppen als je dat graag wil. Ik zou die weg gaan, want zij kan echt even met je meekijken en een plan maken aangepast aan jouw situatie. En dan na een paar dagen kijken hoe het gaat en eventueel nog wat aanpassen. Hier op een forum krijg je wellicht goed bedoelde adviezen, maar wij kennen niet de hele situatie en kunnen ook geen follow up doen. Juist als je wil stoppen is goede begeleiding belangrijk, zodat je geen borstontsteking krijgt etc. En wat bij ern ander werkt, werkt misschien bij jou weer niet..
Succes! 
 
Hoi!
Ook ik had 2 keer te weinig productie en ben beide keren binnen 14 dagen gestopt omdat ik erg ongelukkig werd van het vele voeden, bijvoeden, kolven en nog altijd een ontevreden baby. Wanneer mijn borsten pijn begonnen te doen kolfde ik wat af. Verder droeg ik dag en nacht een strakke (sport)beha. Na een paar dagen was de productie zo goed als niks meer. Nog altijd geen spijt van dat ik gestopt ben, als ik terugdenk aan die tijd raak ik meteen weer gestresst. Succes met afbouwen en geniet van deze bijzondere tijd met je kleintje!
 
Ik had wel productie. Maar een dochter die het wel prima vond om alleen een beetje te sabbelen. Ik heb het 4 dagen geprobeerd, maar helaas. Ze viel zoveel af dat ik moest gaan kolven en vingervoeden. Dat wilde ik niet, omdat ik dat teveel gedoe vond. Ik ben van het ene moment op het andere moment gewoon gestopt. Ja, ik had stuwing. Maar niet meer dan bij mijn andere kinderen, waarbij ik de borstvoeding niet eens geprobeerd heb.


Een strakke (sport)bh aan. Zakjes appelstroop uit de vriezer, of iets anders om te koelen in je bh. Warmte en stimulatie van je borsten proberen te voorkomen. Dus douchen met bh aan. Ik heb niet 1 keer gekolfd. Na 3 dagen werd de stuwing al snel minder.

Ik vond het jammer. Had best graag borstvoeding willen geven. Maar dan rustig mijn dochter bij me laten drinken. Niet eerst eindeloos kolven en dan via vingervoeden het aan je kind moeten geven
 
Als je stopt, wel regelmatig checken of er geen harde plekken ontstaan in je borsten! Daar kun je borstinfecties van krijgen.
Bij mij was dat 2 weken na het stoppen ineens, en toen had ik een paar dagen masseren onder de douche nodig om die harde plekken weg te krijgen. Terwijl ik geen last meer had van stuwing. Ik was wel na 8 maanden pas gestopt met borstvoeding geven, maar mijn productie was toen al enorm teruggelopen voordat ik echt ging stoppen.
 
Ik had ook weinig productie 10-20 ml per dag ik stopte meteen. Van de kraamhulp moest ik ijskoude compresjes in een washandje doen en dat deed ik in mijn strakke bh. Dit moest ik hele dag herhalen tot het stuwing over was. Ik had ook koorts daarom moest ik het koud houden. Dit deed ik 4 dagen En toen was het over.

1. Koude compres.
2. Strakke beugel bh + slapen anders deed het pijn.
3. Geen warme douch maar louwwarm zelfs koud.
4. Niet maseren anders stimuleer je het.
5. Ik kolfde niet anders stimuleer je het ook.
 
Er zijn verschillende manieren. Je kan op gezette tijdens kolven en dan steeds meer tijd er tussen laten zitten. Dan bouw je het heel geleidelijk af.
Zelf ben ik nu ook aan het stoppen na 4 maanden. Ik wacht tot het oncomfortabel wordt en laat m'n dochter dan de druk eraf drinken. Dat is heel snel naar 1 a 2 keer pet dag gegaan en zal vast snel helemaal stoppen.
 
Terug
Bovenaan