stoppen met borstvoeding

Hoi,
Ik wil na 3,5 week borstvoeding gegeven te hebben er mee stoppen. Mijn zoontje komt zo veel, overdag en s'nachts, dat ik het niet meer zo zie zitten. Mijn oudste is 3,5 en vraagt ook zijn aandacht en dat kan niet met een mama die alleen maar aan het voeden is en daarbij ook nog ontzettend moe. Zijn er meer die dit herkennen en hoe gaan jullie er mee om? Of hebben jullie handige tips zodat ik wel kan doorgaan met de borstvoeding? ik hoor het graag.
Groetjes,
Esther
 
Probeer zoveel mogelijk te kolven, gaat sneller en kost daardoor minder tijd.
Bovendien kan je vriend/man het snachts af en toe overnemen; hoewel je dan natuurlijk wel even moet kolven.
 
hoi!

de bekende drie-weken dip... ik heb op dat moment ook op het punt gestaan te stoppen, niet omdat mijn dochter zoveel wilde drinken maar vooral omdat ze vreselijk onrustig dronk. lijkt me voor jou niet echt interessant maar kijk es op het borstvoedingsforum, daar zijn veel vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt en er doorheen zijn gekomen! bovendien heeft 'men' er handige tips.
www.network54.com/Forum/89719

keep up the good work! stoppen kan altijd nog... soms is het een kwestie van je draai vinden.
 
ik vind die tip hierboven een goeie!! ik kolf ook al vanaf het begin (door omstandigheden) en kon met drie weken alweer een middagje voor mezelf de hort op -heerlijk. pas wel op, als je al heel veel melk hebt en je kindje heeft er moeite mee dat te verwerken dan is het niet echt aan te raden een voorraad extra te gaan kolven. je borsten gaan dan nl meer aanmaken (dat wat je kolft) en daar zit je dan niet op te wachten. wat ik heb gedaan is een keer een fles geven met kunstvoeding en toen zelf kolven. daarmee heb je ahw een voorsprongetje. en nog wat: kolven moet je ook leren- als je dat niet al wist van je vorige kind trouwens- laat je niet te snel ontmoedigen. je kunt kolven huren bij de thuiszorg geloof ik en bij borstvoedingscentra. maar nogmaals: kijk even op het bv-forum

 
Hoi,

Wanneer je kindje zo vaak komt drinkt hij waarschijnlijk steeds maar kort, hier door drinkt hij alleen de voor melk hierin zit maar weinig vet daar door krijgt krijgt hij snel weer honger.
Wanneer je hem lang laat drinken, (beide borsten goed leeg) dan krijgt hij de vette achtemelk binnen wat veel beter vult.
Wanneer je borsten goed leeg zijn dan krijgt je lichaam een seintje om meer melk te maken wat er tevens voor zorgt dat je kindje meer kan drinken tijdens 1 voeding.

Wanneer je zo moe bent is het misschien een goed idee om je bloed te laten prikken op bloedarmoede.
Ook af en toe `s middags een oppas laten komen en zelf je bed in kruipen werkt erg goed.

veel succes ik hoop dat het werkt.

Groetjes,
Yvonne
 
Hoi,

Wanneer je kindje zo vaak komt drinkt hij waarschijnlijk steeds maar kort, hier door drinkt hij alleen de voor melk hierin zit maar weinig vet daar door krijgt krijgt hij snel weer honger.
Wanneer je hem lang laat drinken, (beide borsten goed leeg) dan krijgt hij de vette achtemelk binnen wat veel beter vult.
Wanneer je borsten goed leeg zijn dan krijgt je lichaaam een seintje om meer melk te maken wat er tevens voor zorgt dat je kindje meer kan drinken tijdens 1 voeding.

Wanneer je zo moe bent is het misschien een goed idee om je bloed te laten prikken op bloedarmoede.
Ook af en toe `s middags een oppas laten komen en zelf je bed in kruipen werkt erg goed.

veel succes ik hoop dat het werkt.

Groetjes,
Yvonne
 
Hoi Esther,

Ik herken het probleem een beetje. Mijn zoontje is nu ruim 8 weken en ik werd ook een beetje gek toen hij in het begin om de 2 uur gevoed wilde worden. Ook ik heb nog een ander aandachtvragend kindje rondlopen (1,5 jaar oud). Daarom ben ik de tijd tussen de voedingen gewoon gaan oprekken. Ik ben dus gestopt met het op verzoek voeden en naar een schema van om de 3 uur toegewerkt. Toen naar om de 4 uur en dat lukt nu al ruim 2 weken heel erg goed. Zodra er meer tijd tussen de voedingen zit heb je wat meer rust om andere dingen te regelen. Het oprekken ging redelijk makkelijk al heb ik zo nu en dan wel met een speentje moeten werken om mijn zoontje rustig te houden. Inmiddels is dat geen probleem meer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes, Femke
 
Iedereen zegt altijd dat het beter is om door te gaan met borstvoeding, maar ik ben na een week al gestopt. Mijn zoontje wilde niet uit de borst drinken, dus moest ik kolven. Daar was ik vier uur per dag mee bezig en dan had hij nog niets gedronken, want dat moest nog met de fles. Wat een stress. Ik voelde me er helemaal niet gelukkig bij, net een melkkoe. Ook was ik heel erg moe. Dus besloten om te stoppen omdat zowel ik als hij me daar veel beter bij zou voelen. Hij heeft toch ook meer aan een gezellige moeder, die meer tijd aan hem kan besteden en meer tijd kan uitrusten?
Nee hoor, het is je eigen beslissing. Ik wil je niet adviseren om te stoppen, want dat hoort niet bij borstvoeding geven, maar ik wil je wel sterken in je beslissing om het best te kiezen voor jullie allemaal.
Groetjes en sterkte,
Machteld
 
Terug
Bovenaan