stoppen met borstvoeding

Ik wil me aansluiten bij Liesbeth en je in elk geval adviseren eens op het borstvoedingsforum te kijken: ik heb er heel veel aan gehad.

Verder wil ik nog even toevoegen dat, indien doorgaan met volledig borstvoeding echt een probleem voor je is, er ook nog een middenweg bestaat, namelijks deels borstvoeding en deels kunstvoeding.

Ik ben helaas door omstandigheden (kort gezegd hele slechte productie door een hormoonstoornis) uiteindelijk na 3 maanden moeten overstappen op flesvoeding, maar nog steeds geef ik mijn zoon een aantal keren per dag een aantal slokken borstvoeding, voor de antistoffen en voor de gezelligheid.

Ik heb het idee dat het verschil maakt: mijn man en ik zijn in de tussentijd allebei 2x ziek geweest (buikgriep en verkouden) en beide keren heeft Lennard ook wel wat klachtjes, maar echt ziek is hij nog niet geweest.

N.
 
een aanvulling op wat yvonne schrijft: als je kindje niet meer wil drinken dan een borst per keer kun je ook zorgen dat je maar eens per drie uur van borst wisselt. zo krijgt t ook de vettere melk binnen en niet steeds opnieuw een plons voormelk.

hoe gaat het nu???
 
Er zijn tal van oplossingen.
Voorop staat dat je kindje het beste af is met borstvoeding.
Maar feit is dat je met flesvoeding VEEL meer rust heb, en minder voedingen per dag hebt.
Het is een keuze die je maakt.
 
ken je de vereniging La Leche Leage? Zij weten alles over borstvoeding. Je kunt altijd bellen met vragen. Er worden in heel veel plaatsen voorlichtingsbijeenkomsten gehouden waar je alles kunt vragen en veel informatie krijgt. Ook kun je er heerlijk met andere moeders praten over de voedingen en dergelijke. Hier is het landelijke telefoonnummer; zij kunnen je vertellen of er zo'n groep bij jou in de buurt actief is. 0111-413189 of kijk op www.lll.borstvoeding.nl
hou vol!
 
Terug
Bovenaan