Stoppen met bv

Ik wilde graag bv geven maar m’n meisje hapt niet goed aan en kost haar veel energie.
nu ben ik na 3 dagen volledig gaan kolven maar merk dat ik dit nu al erg zwaar vind. M’n man is nog 1 week vrij en heb ik dus iets meer tijd.
maar waarschijnlijk wil ik toch gaan stoppen.. zijn er meer moeders die het zelfde hebben meegemaakt of iemand die tips/advies heeft??
 
Hoi Sabien,
Bij mij is het ook nooit gelukt om mijn kindje aan de borst te laten drinken. Inmiddels kolf ik 8,5 maand fulltime (sinds zijn geboorte). Zeker in het begin was dit pittig omdat je dan met grote regelmaat moet kolven. Inmiddels kolf ik zelf nog maar 2x per dag, tot nu toe heb ik iedere dag voldoende melk en heb een flinke voorraad. Het zal dus minder intensief worden in vergelijking met het begin!  Het fulltime kolven is zeker pittig. Ik gebruik wel altijd een kolfbh zodat ik mijn handen enigszins vrij heb. Mijn advies: doe vooral waar jij je goed bij voelt!
Groetjes 
 
Ik kolf ook al vanaf week 2 fulltime. Dus al een week of 14. Vind het soms best zwaar omdat het dubbel werk is en overal waar ik naartoe ga gaat mijn kolf mee.  Heb wel een dubbele kolf en zo’n maffe maar geweldige kolf Bh. Waardoor ik mijn handen vrij heb. 
Op het begin vond het het lastiger zeker als het kolven en voeden gelijk vielen. maar legde mijn kindje dan op mijn opgetrokken benen zodat ik haar kon voeden en ondertussen kon ik dan kolven. Vaak was ik klaar met kolven voordat ze haar fles op had zodat ze wel gewoon bij mij kon boeren zonder dat de kolf in de weg zat. Je wordt er ook steeds handiger in. Zorgde altijd dat ik 1 voeding voorliep zodat ze altijd kon eten als ze honger had, vooral voor s nachts vond ik dat handig. Het is af en toe wat plannen, maar het went ook wel. 
Mijn grote motivatie is dat ik een blije gezonde baby heb, ze heeft heel weinig krampjes gehad van de borstvoeding wat ook een motivatie is om ermee door te gaan. 
Succes met de keuze die je gaat maken. Elke keuze is de goede keuze. 
 
Hi!
heb je al een lactatiekundige (IBCLC gecertificeerd!) mee laten kijken? Geen Goede aanhap kan ook wijzen op problemen met tong of lipbandje.. dat kunnen ze klieven en dan is je probleem misschien opgelost :)!
 
 
 
Hoi hoi..
4 maart bevallen en ongeveer 6 weken borstvoeding gegeven.. plus kolven..kreeg alleen steeds ontstekingen en zag het niet meer zitten... ook het kolven en had op een gegeven moment te weinig melk voor de kleine
geef wel een raad bouw het langzaam af het kolven en flesvoeding geven.. 
ik deed het afbouwen kolven te snel kreeg ik weer ontsteking..daarna schema van mijn verloskundige gekregen om het af te bouwen... (is ook een lactatie deskundige) duurt even maar zo blij dat ik geholpen werd met afbouwen..
doe waar jij je goed bij voelt...
 
Hoi, mijn dochter is nu 10 dagen oud, en kolf sinds dag 5 volledig. En ik moet zeggen dat het me juist niet tegenvalt. Bij m'n eerste dochter (nu 2 jaar) heb ik 3 maanden met tepelhoedje gevoed. Ben doordat weer moest werken daardoor oa gestopt. Ik merk zelf nu dat ik het kolven helemaal niet zo zwaar vind in vergelijking met aan de borst. Ik begin nu na een week ook al een voorraadje op te bouwen. Als je een keer niet kunt/wilt kolven heb je altijd een extra voeding voor je kleintje en kan je dus veel makkelijker weggaan met of zonder je kleintje. Het is uiteraard ieders eigen keus, maar ik denk als je even wat verder bent en je al een voorraad hebt opgebouwd dat je dan ook maar 2 per dag hoef te kolven. 
 
Mijn dochter hapte ook niet goed aan en heb de eerste 8 weken met een tepelhoedje gevoed op aanraden van de kraamhulp. Na 8 weken steeds geprobeerd zonder tepelhoedje en dat ging goed. Ben heel blij dat het op deze manier gelukt is en ik geef nu nog steeds borstvoeding. Ze is nu bijna 9 maanden. 
Vraag anders advies aan een lactatiekundige. 
 
Terug
Bovenaan