Stoppen met bv

Mijn dochter hapte ook niet goed aan en heb de eerste 8 weken met een tepelhoedje gevoed op aanraden van de kraamhulp. Na 8 weken steeds geprobeerd zonder tepelhoedje en dat ging goed. Ben heel blij dat het op deze manier gelukt is en ik geef nu nog steeds borstvoeding. Ze is nu bijna 9 maanden. 
Vraag anders advies aan een lactatiekundige. 
 
Mijn dochtertje is nu 5 dagen oud en volgens de kraamzorg verloopt het voeden prima. 
Ik vind het aanhappen echter super pijnlijk en ook het voeden zelf is geen pretje. Ik wil morgen gaan proberen om te kolven maar ook dat lijkt mij niks. Wel iets minder pijnlijk misschien. 
Merk dat ik er ook wel behoorlijk doorheen zit nu. Sinds de start van de inleiding precies een week geleden heb ik ook nauwelijks nog slaap gehad. En het idee dat ik de komende weken/maanden nog steeds geen goede nachtrust zal hebben, maakt mij erg verdrietig. 
Zou dat zijn omdat het nog de eerste week is, kraamtranen, hormonen ed.. ?
Herkenbaar voor jullie? 
 
Hey neusje.
Van harte gefeliciteerd met je dochter.
Dat hoort toch geen pijn te doen? Misschien een afspraak maken bij een lactatiedeskundige? 
Kolven kan ook makkelijk zijn omdat een ander dan kan voeden. Maar ja mijn ervaring is ook dat als mijn partner s nachts voedde ik ook ondertussen zat te kolven. 
Vond de eerste tijd heftig. Was al zielsgelukkig als ze 4 uur sliep achter elkaar. Denk dat iedere moeder wel staat te huilen van vermoeidheid, hormonen enz. Maar als je je zorgen maakt of het wel normaal is zou ik zeker even langs de huisarts gaan. 
Succes en zorg goed voor jezelf. 
 
[quote quote=10216886]Hey neusje. Van harte gefeliciteerd met je dochter. Dat hoort toch geen pijn te doen? Misschien een afspraak maken bij een lactatiedeskundige? Kolven kan ook makkelijk zijn omdat een ander dan kan voeden. Maar ja mijn ervaring is ook dat als mijn partner s nachts voedde ik ook ondertussen zat te kolven. Vond de eerste tijd heftig. Was al zielsgelukkig als ze 4 uur sliep achter elkaar. Denk dat iedere moeder wel staat te huilen van vermoeidheid, hormonen enz. Maar als je je zorgen maakt of het wel normaal is zou ik zeker even langs de huisarts gaan. Succes en zorg goed voor jezelf.[/quote]
Ik ben inmiddels overgegaan op flesvoeding.. hier voel ik me echt zoveel prettiger bij. Ben erg blij dat ik de keuze heb gemaakt. 
Mijn dochtertje doet het er ook erg goed op en is erg tevreden na een flesje. ?
 
Terug
Bovenaan