Stoppen met bv

Dag Rixt!
Volgens mij heb ik je gezien op de Mei-hyve, geinig!
Ja, ik ben hier echt gelukkig mee, maar vooral Mick lijkt me zoveel blijer!
Hij voelde natuurlijk ook dat ik zo stressed out was.

Ik weet dat flesvoeding ook prima is en ik maak me niet echt druk, maar na zes weken borstvoeding voelt die flesvoeding als troep die ik erin kieper, hihi.
Als ik het klaarmaak en er wel eens aan ruik...

Maar goed, niet teveel bij nadenken, ik heb het zelf ook gehad en doe het prima, ik leef nog.

Mick's poep stinkt nu wel ENORM trouwens.

Mick kwam ook meestal om half drie en half zes, nu wisselt het weer wat meer, maar overdag was weer prima vandaag. Ik kijk gewoon goed naar hem en probeer zijn tekentjes te begrijpen.

Is inderdaad vermoeiend he, als ze zo vaak komen en het dan zo lang duurt, dat had ik dus zo'n beetje vanaf het begin.
Ik ben in ieder geval blij dat het weer wat koeler is.

Natalie

He Nat,
mooi dat het beter gaat en vooral de Mick zoveel blijer is!
Hier gaaat het overigens nog steeds best goed met de BV, zo nu en dan es een fles erbij kieperen maar we redden ons aardig, met heel wat dagen dat er gewoon wel 4 uur tussen zit. Das een heel verschil met een paar weken geleden, dan was ik gewoon alleen maar aan het voeden..

Moet toegeven dat ik wel wat strenger ben voor Ilse hoor, als ze ligt te piepen en de voeding was minder dan 2,5 uur geleden dan duw ik de speen erin en moet ze nog maar ff slapen. De ene keer werkt dat prima (komt ze pas na een uur of nog langer weer) de andere keer pak ik haar 10 min later toch maar voor een voeding.

Het voeden zelf gaat ook een stuk sneller, max 20 min. in totaal, dus dat is ook wel prettig. Alleen drinkt ze soms zo hard dat ze al moet spugen terwijl ze nog aan het 'toetje' bezig is. Ik denk dat ik haar soms ook tussendoor moet laten boeren! Ze spuugde voorheen echt helemaal niet, dus dat is nu even wennen!

nou, tot een volgend ekeer

groetjes
Klaire

hoi meiden,

wat een gestoei he met die bv.
@Natalie, hoe gaat het nu? Ik begrijp je gevoel helemaal hoor over die kv. Maar ja een tevreden Mick is ook heel fijn toch? Ik moet over 6 weken weer gaan werken dus moet ik langzaam ook gaan afbouwen en ik wil het eigenlijk helemaal niet. Thomas vindt kv ook niet echt lekker. Hij laat de fles dan los en zoekt gewoon naar m'n borst of hij weigert soms gewoon de melk. Hij heeft het in z'n mond, maar slikt het niet door. Terwijl met bv in de fles gaat het prima. Hij moet er toch aan gaan wennen. Kkv geeft me ook weer wat vrijheid terug en dat is ook fijn. Want ik vermoed dat er met kv veel meer regelmaat zal komen. Nu is het vaak toch tussendoor nog even drinken.
@ Klarie: wat fijn dat het werkt om die speen te geven bij "vroegtijdig" piepen. Hier werkt dat dus helemaal niet. Volume gaat dat op 10 en stopt pas na het aanleggen en laten huilen werkt ook niet. De ene dag hebben we wel een patroon met netjes om de zoveel uur, maar ook heel veel dagen dat het een rommeltje is. Komt misschien ook omdat Thomas 10 drinkt en dan echt stopt en niet meer wil, terwijl hij dan een uur later toch nog toetje wil.

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan