Stoppen met de avondfles, hoe dit af te leren?

Ilyas krijgt ook nog een fles voor hij naar bed gaat. Hij gaat altijd helemaal nleeg en ik vind het wel een lekker rustmomentje voor hij gaat slapen. Dus zo lang hij wil, mag ie van mij. Drinken doet hij verder goed uit een beker of met een rietje, dus ik maak me geen zorgen om die ene fles per avond.

Hallo Miek.

Als je dochter een fles melk lekker vindt, dan zou ik die gewoon geven,maar wb het 'nodig' hebben:
Misschien kan je eens op deze link kijken als je er interesse voor hebt. Hier staat eea over het 'nodig' hebben van melk: Eigenlijk is het meer informatie waaruit blijkt dat een mens koemelk helemaal niet nodig heeft. Een mens heeft calcium nodig, maar de calcium in koemelk kan een mens helemaal niet goed verteren (een koe heeft meerdere magen om koemelk te kunnen verteren en een mens heeft er toch echt maar 1). Er zijn andere bronnen waar een mens calcium uit kan krijgen, bv groene groenten, noten en eventueel geitenmelk.

Maar goed, niet iedereen wil hier meer over weten, ik zal een link plaatsen en kijk maar of je het interessant vindt. Want ik wil het ook niet opdringen...
Overigens... mijn zoon krijgt ook savonds nog een fles melk (pap) omdat hij het lekker vindt. Niet omdat het 'nodig' zou zijn.

Groetjes
Rosanne

Hoi

Onze zoon is sinds een maand gestopt met de avond fles
en krijg alleen s'ochtends nog een fles

Hij is nu bijna 16 maanden

Hij vind het nog   lekker en geeft van zelf wel aan wanneer die
hem niet meer wil hoor (deed die ook met de avond fles)

groetjes Melissa

Ach, ik vind het eerlijk gezegd, een beetje sneu om te stoppen met de avond fles.
Wat is daar nou mis mee?? Onze zoon, van 18 maanden, krijgt hem nog steeds.
Hij vind hem heerlijk, weet precies dat hij na de fles naar bed gaat. En ook voor hem is dit een rustig geniet momentje met papa of mama. Ik ontneem dit hem nog niet! Vind het zelf ook heerlijk! Overdag drinkt hij gewoon uit een glas/ beker. Hij heeft de tuitbeker overgeslagen. Dus ik ben niet bang, dat we noooit meer van die fles af kunnen komen. Natuurlijk kan hij niet voor eeuwig uit die fles blijven drinken; dus wij moeten ook over op iets anders. Maar afschaffen doe ik het niet. Hij krijgt het dan ook uit een beker. Hoeveel 12 jarige drinken er wel niet melk voor het slapen gaan, heerlijk toch?!

jens krijgt elke avond warme melk nog,
en mn dochter van inmiddels 4 krijgt het nog steeds elke avond, (niet in de fles natuurlijk)
ook ideaal voor haar medicijnen die erdoor moeten, komen die ook meteen binnen
maar vooral omdat we dan een heerlijk rust moment hebben voor het slapen gaan

Terug
Bovenaan