Stoppen met de pil… na 12 jaar

Hoi allemaal,

Ik neem nu 12 jaar lang de pil. Hier ben ik mee gestart omdat mijn ongesteldheid echt een drama was! Heel onregelmatig, heel veel bloedverlies, flauwtes, bloed armoede, dagen niet naar school kunnen gaan/of niet kunnen gaan werken,…

Nu met de pil was dit allemaal opgelost. Nu gaan we in augustus verhuizen en willen dan graag stoppen met de pil en voor onze eerste kindje proberen te gaan.

Ik vindt het alleen super eng om met de pil te stoppen. Ik vrees dat alle klachten terug gaan komen en dat zwanger worden daardoor heel moeilijk zal worden.

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie de klachten die je voorheen had terug gekregen of moet het niet zo zijn?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes


 
Hey, ik was om dezelfde reden als jij begonnen met de pil. Toen ik 6 jaar later stopte met de pil voelde ik mij een stuk beter dan tijdens de pil of voor ik de pil slikte.

Voor mijn eerste zwangerschap ben ik 6 jaar hormoon vrij geweest en ook na mijn zwangerschappen blijf ik hormoon vrij.

Dus dit is een goeie ervaring waar je hopelijk iets aan hebt. Wens jullie veel geluk de komende tijd met jullie wens!
 
Hoi!

Ik was 8 jaar geleden met de dezelfde reden begonnen, nu was ik 3 maanden geleden gestopt en vorige maand was ik zwanger wat helaas is geëindigd met een miskraam maar ik was dus wel al na 2 maanden stoppen zwanger! Daarbuiten voel ik me een stukken beter, extra emotineelhed weg wat een veel doet? ben trouwens ook 7 kilo afgevallen doordat de pil vocht ophoud en dat dus weg is. Hoop dat je hier iets aan hebt veel succes
 
Ik was ook na 12 jaar gestopt. Vrij snel nadat ik stopte voelde ik mij zoveel beter! Mijn cyclus kwam gelijk regelmatig terug dus dat scheelde wel. Voor mij nooit meer de pil. Hopelijk valt het voor jou ook mee!

En als jullie voor een kindje willen gaan zou ik als ik jou was nu al stoppen. Ontpillen kan heel lang duren
 
Ah wat jammer van je miskraam XroosjeX. Wel fijn dat je je veel beter voelt. Ben je dan 2 keer ongesteld geweest? Viel dat mee? Of wat dat echt een drama? 
 
Nmjwg, ik hoop echt dat ik me ook beter ga voelen dan! Ik weet ook gewoon niet anders dan alleen die pil... 
 
Ik zou nu ook graag al stoppen. Maar mijn vriend ziet dat nog niet zitten. Hij wil eerst verhuizen en dan zullen we wel zien. Hij gaat er ook echt vanuit dat het snel zal lukken ;( typisch mannen denk ik. Hij begrijpt niet dat er bij zwanger worden meer bij komt kijken dan zijn "plicht" doen. 
 
Hey, of je wil stoppen met de pil dat kan alleen jij beslissen. In de tussentijd kan hij prima een condoom om doen, maar dan kan jouw lichaam alvast beginnen met ontpillen. De een is snel zwanger maar de ander heeft echt een jaar nodig om te herstellen van de pil. Dus je kan gewoon alvast stoppen en ontpillen als jij wil, betekent niet dat je ook al aan de kinderwens hoeft te werken direct :)
 
Terug
Bovenaan