Stoppen met de pil september 2017

Mamabeauty

New member
Hey ladies,

Mijn laatste maand pil gaat in. Mijn vriend en ik hebben besloten om te stoppen met de pil om ons kinderwens in vervulling te laten gaan.

Al een lange tijd aan de pil en weet mijn cyclus niet. Dit zal ik moeten bekijken na aanleiding van mijn ongesteldheid zonder pil.

Alle ervaringen met ontpillen en tips van uitrekenen van een cyclus zijn meer dan welkom.
 
Begin alvast met foliumzuur te slikken. Verder ga nu er vanuit van een cyclus van 28 dagen. Dit kan je gauw genoeg bijstellen. Ik heb de eerste keer dat ik stopte met de pil nergens last van gehad. Bij de tweede keer heeft het een maandje nodig gehad. Veel succes met zwanger worden.
 
Ik sluit me hier aan. Sinds 16 juni gestopt met de pil. 21 juni ongesteld geworden. Zou officeel nu weer ongesteld moeten zijn (al had moeten zijn) maar hij is nu dus onregelmatig en dit is mijn eerste maand dat moeder natuur beslist. Heb een app "p-tracker" slik foliumzuur.
Dat is dan ook het enige wat ik tot nu doe en bij hou. Ik ben sinds gister begonnen met ovulatietesten, maar ik moet je heel eerlijk bekennen, ik heb geen idee wanneer je nou met zoiets moet beginnen.
Er zijn zoveel vrouwen hier die precies weten waar ze over praten en met termen dat ik denk...wat is dat?
Ik wil alles leren, alles weten! Ik zoek sowieso veel op. Maar om het toch echt van iemand te horen die er zelf echt mee bezig is en ook dat je er met z'n allen over kunt praten.. is wel prettiger.
 
Ik was overigens 13/14 dat ik begon aan de pil vanwege de jeugdpuistjes. Namate ik ouder werd en zelf in de gaten kreeg dat uitstellen ook wel handig was i.v.m. vakanties, slikte ik drie strips en stopte ik. Ik was dan altijd vier dagen daarna ongesteld, alhoewel dat natuurlijk een namaak menstruatie is. Dus ik ben benieuwd hoe snel mijn cyclus stabiel word. Ik ga er vanuit dat dat nog wel even een tijd kan duren.
Al goed, ik merk eigenlijk geen verschil met mijn lichaam of hormonen... ik kan nou niet zeggen dat ik nu iets anders merk dan toen ik aan de pil zat maar misschien komt dat ook omdat het bij mij nog maar bijna een anderhalve maand is dat ik ben gestopt?
 
Hey k-imm,
wat leuk dat je meeleest! Hoelang slik je al foliumzuur? Welke?
Ik ben me momenteel aan het oriënteren welke het beste werkt. Er is zoveel! Ik ga in iedergeval door met het slikken van supradyn complex forte, deze mag je ook blijven gebruiken bij zwangerschap.
ik wil ook alles weten. Heb je al ontpillen verschijnselen? 
 
Ben je wel al na het stoppen ongesteld geworden (een normale) . 
Zelf zit ik ook al 10 jaar aan de pil, en vond het doorslikken tijdens vakanties een verademing. Al ben ik niet een trouwe slikker, aangezien ik hem wel een vergat. Dus stoppen is een verademing.
 
wij zijn vanaf het begin eigenlijk al bezig met kindjes. We hebben het er al vanaf het begin over. Komt ook omdat er nichtjes en een neefje bij zijn gekomen en er nog een neefje komt. We zien elkaar zo groeien, dus heel leuk! 
Een app heb ik al gedownload voor menstruatie aan te geven. Maar ook de ovulatie, vind het uitrekenen zelf denk erg lastig. 
 
Ik hoorde trouwens dat de zeamggerschaps test van de action erg fijn zijn.
 
Ik heb foliumzuur bij de apotheek gehaald. Ben toen ik daadwerkelijk zwanger was overgegaan op davitamon zwangerschapsvitamine.
 
Terug
Bovenaan