Stoppen met de pil september 2017

Hai!
Ik heb echt precies hetzelfde, slikte de pil onregelmatig, althans ik vergat hem gewoon te vaak en slikte hem dan te laat. Dus voor mij is dit ook echt een verademing.
Ik heb zelf ook een app en ik had dus zeg maar, officeel gezien en afgaande op een gemiddelde normale cyclus, morgen vijf dagen geleden ongesteld moeten zijn. Ik ben nu dus al vijf dagen te laat dus dit had dan mijn eerste officele natuurlijke menstruatie moeten zijn maar ik zit dus nog te wachten... is toch een teken dat mijn lichaam dus bezig is om de cyclus op normale gang te krijge .
Afgaande op de app zou ik over vier/vijf dagen vruchtbaar moeten zijn met die menstruatie dan van vijf dagen terug. Ik ga alsnog ovulatie testen doen om te kijken wat die me gaat vertellen wanneer mn piek is.
Ik slik foliumzuur denk ik echt een week nadat ik gestopt was met de pil. Maar foliumzuur is bij mij net een drama als met de pil.. vergeet hem af en toe ook. Heb gelezen dat foliumzuur het beste is om te sabbelen als je net je avond eten op hebt. Ik neem hem dus eigenlijk bijna altijd 's avonds voor het slapen gaan maar ja... slecht he? Moet er ook echt op letten eigenlijk.
Die van mij komt bij de Etos vandaan. Roze verpakking en als je hem er aan 1 kant uitschuift, schuift er aan de andere kant ook een verpakking uit. Aan de achterkant staan ook de dagen dus je kunt precies zien welke dag je bijv bent vergeten etc.
Maar jij moet dus nog stoppen met de pil? Kun je niet nu alvast stoppen en de condooms gebruiken en in september de condooms in de kast leggen?
Ik merk echt niks aan verschil met toen ik de pil slikte en nu. Hooguit misschien dat ik een iets vettere huid heb en de laatste tijd heb ik het idee dat dat ook op gaat voor mijn haar. Norma gesproken kon ik echt als uiterlijke dag, de vierde dag mijn haar wassen maar nu merk ik op de derde dag dat het eigenlijk al stroef word. In mijn gezicht heb ik het idee dat de t-zone wat vetter is, geen puistjes gelukkig. Misschien zeg ik nu echt iets heel geks hoor maar hormonaal merk ik echt geen verschil....
 
Hi k-imm,
Afwachten voor jou wanneer je normale menstruatie begint. Hopelijk heel snel binnenkort. Betreft het foliumzuur snap ik dat je het niet dagelijks inneemt. Heb je hem op je nachtkastje liggen? Dan vergeet je het namelijk niet.
 
Ik zou eigenlijk mijn laatste pil eind september nemen. Maar na het er samen over te hebben gehad stop ik een maandje eerder. Eind augustus. Mijn vriend kan het nog niet helemaal aan dat ik nu al stop.  Maar alles komt goed! Dat maandje overleef ik nog wel daarom nu alvast veel info inwinnen zodat ik straks gelijk goed kan beginnen. 
 
Heb je je voeding ook al aangepast? 
Voor foliumzuur ga ik volgende week richting de Etos om wat in huis te halen. 
 
Een vettere huid is trouwens erg vervelend maar wel mee te leven! Gelukkig heb je verder geen erge klachten en voel je je goed. Ik ben erg benieuwd naar mijn ontpil verschijnselen. 
 
 
 
Ik heb inmiddels op goed advies van een medewerkster van Etos foliumzuur gekocht en meteen begonnen! Ze gaf aan dat het slim is om nu tijdens de laatste pil strook er al aan te beginnen. 
 
Wie is er ook tijdens de laatste pil mee begonnen? 
Over visolie ben ik het nog niet helemaal over uit. Waarom visolie of is het niet perse nodig?
 
Terug
Bovenaan