Stoppen met de pil

A

Anoniem

Guest
hoiii!
ik ben net gestopt met de pil...maar kan iemand mij vertellen wat de bijwerkingen zijn rond je eerste natuurlijke NOD!!
dus wat zijn de bijverschijnselen van met de pil stoppen????????????????
xxxxxxx

Echt bijverschijnselen zijn er niet volgens mij.
Je kan je menstruatie vaak weer verwachten zoals hij was voordat je stopte met de pil.
Wel goed om even te weten:
Het kan een aantal maanden tot een half jaar duren voordat je cyclus weer op orde en regelmatig is.
Ik zou me er dus niet teveel op focussen dat je NOD na 28 dagen is, je eerste ongi kan wel 2 maanden (of langer) op zich laten wachten na het stoppen met de pil.
Je lichaam moet nl. weer zelf aan de slag.
Waar ik wel van stond te kijken toen ik gestopt was met de pil, dat ik meer emoties had als daarvoor. De pil had me enorm afgevlakt in emoties e.d.
Dit was me niet opgevallen tijdens pilgebruik.

Groetjes!

Nou,ik vind dus wel dat er veel bijverschijnselen zijn ! En daar heb ik ook meerdere dames over gehoord op dit forum.

! hoofdpijn
! buikpijn
! misselijk
! draaierig/duizelig
! opgezette buik
! pijnlijke borsten

XXX

Hoi XXX,

veel van die verschijnselen heb ik ook wel vlak voor mijn ongi, maar dit had ik ook voordat ik aan de pil begon elke maand. Dit was voor mij ook een van de redenen om aan de pil te gaan.

Groetjes

hoi hoi,ik ben nu 7 maanden gestopt.maar heb ook verschillende klachten,ten eerste veel meer bloeding als anders,ergere buik en rugklachten,en je lichaam kan je echt in de maling nemen,bij mij was me cyclus gelijk vanaf het begin aan al goed,dus het hoeft niet te betekenen dat jij onregelmatig wordt maar wat xxx zegt is allemaal waar ,maar de een is de ander niet veel sucses gr manuela

Hi Anoniem,
Ik ben bianca, 23 en ook net gestopt met de pil.

Ik heb op het moment alleen last van een rare buik. Steeds een beetje kramp/buikpijn en een opgeblazen gevoel.

Voor de rest gelukkig weinig klachten.
En een groot pluspunt. Ik heb veel meer zin in sex. Dat werd bij mij door de pil heel erg afgeremd. Dus voor mij geen pil meer!!!

Verder is het afwachten wanneer de eerste ongi doorkomt. (Of niet want dan zijn we gelijk zwanger natuurlijk!)

Maar dat vind ik wel het moeilijkste.
Ik hou 7 september als NOD aan maar heb eigenlijk geen flauw idee wanneer het door moet zetten. Ik zal er de komende tijd dus wel de nodige testen tegenaan moeten gooien...

Het is een spannende tijd.

Tip van mij... Vergeet niet te genieten van de sex. Het moet ook leuk blijven namelijk!

Succes met zwanger worden!

Liefs Bieb.

He,

Ik had ongelofelijk wisselende gemoedsgesteldheden: van heel blij naar super- emo (bijna huilen als ik nog maar bijvoorbeeld op tv een reclame zag,... echt belachelijk). Voor de rest had ik mijn regels ook terug veel feller, meer buikpijn,...
Hopelijk heb je er iets aan.

Ik kreeg ook weer pukkels toen ik met de pil stopte. De andere bijverschijnselen waren er ook bij mij (19 jaar de pil geslikt) maar niet zo duidelijk. Je denkt steeds dat je zwanger bent door al die dingen.

Vergeet je niet folium te gaan slikken als je gestopt ben met de pil en zwanger wilt worden?

Succes! Liefs, el.

Terug
Bovenaan