Stoppen met de pil

A

Anoniem

Guest
Mijn vriend en ik willen heel graag proberen kindjes te krijgen. Nu ben ik op dit moment in mijn laatste ongi voordat ik stop met de pil. Ik slik vanaf nu dus de pil niet meer. Hoe lang voordat jullie aan kindjes begonnen zijn, zijn jullie gestopt met de pil. Zodra mijn cyclus weer op gang is kunnen we het toch gaan proberen? Want ik hoorde ook van iemand dat je minimaal een half jaar moet wachten? Hopelijk kunnen jullie mij wat adviezen geven...

Welkom bij de club, wat leuk en spannend dat je gestopt bent met de pil. Bij mijn zoontje heeft het 7 maanden geduurd voor ik zwanger was nadat ik gestopt ben met de pil. Je hoort er verschillende verhalen over, ik ben ruim 10 jaar aan de pil geweest en dus, gezien de pil jaren, vrij vlot zwanger geworden. Je kunt na je mesntruatie gewoon 'beginnen' hoor.

Welkom :)
Ik ben na 12 jaar pil slikken gestopt, en bij ons was het de 5e ronde raak.
Zou gewoon gaan klussen hoor! Misschien dat je de eerste paar keer onregelmatig ongesteld wordt, maar dat heeft geen effect op je vruchtbaarheid.

Dank jullie! Ja wij vinden het ook erg leuk en spannend allemaal! Ik ben zelf nu zo'n 13 jaar aan de pil (was jong begonnen ivm heftige menstruatie). Goed om te horen dat we gewoon na mijn nieuwe cyclus kunnen beginnen. We hebben ons zelf "proberen" voor te nemen realistisch te zijn en dat het wel een jaar kan duren. Stiekem hopen we niet zo lang te hoeven wachten natuurlijk... Maar dat is afwachten!

Ik was bij me zoontje zelfs zwanger geraakt tijdens pil gebruik.. Na mijn zoontje een spiraaltje gehad deze is vorig jaar juli verwijderd midden sept positieve test jammer genoeg werd dit een miskraam in nov maar april positieve test en onderhand ruim 22wkn zwanger.

Kort om gewoon voor gaan bij de ene moet het lichaam langer herstellen dan bij de andere van anti conceptie

Heel veel succes

Dank je! Dat is echt super snel, wel erg naar dat het een miskraam werd, wel goed dat jullie daarna zo snel toch weer zwanger waren. Nu alweer 22wkn wat kan het dan toch snel gaan blijkt maar weer. Dit soort positive berichten is erg fijn, dat geeft goede moed!

We gaan er gewoon voor, spannend!!!

Je kunt er niks van zeggen. Bij de een is het gelijk raak, een ander moet lang wachten. Ik wil je alleen adviseren direct met foliumzuur te beginnen als je die nog niet slikt. Maat voor de rest: heel veel succes en hoop dat je wens snel vervult mag worden.

Dat is zeker waar, het is afwachten.. ben wel heel benieuwd echt een spannende tijd. Ik slik al foliumzuur al dik een maand nu, was daar alvast mee begonnen. Maar bedankt voor je tip :) en dank je!

Terug
Bovenaan