Stoppen met de pil

Toen ik stopte was ik binnen 2 weken zwanger van min eerste kindje. Het is bij iedereen zo verschillend. En ook bij iedere zwangerschap. Ik vrees dat het voor iedereen gewoon afwachten is...Succes in iedergeval!

Het kan allemaal..Ik ben gestopt en de maand erna gelijk zwanger. En al slikte ik de pil nog maar een paar jaar,ik slikte hem wel altijd door. Ik zou idd maar de eerste keer gewoon vanuit gaan dat je ongesteld word. Succes iig!

Mijn vraag was ook niet met de opzet hoe lang ik moet wachten tot ik zwanger ben. Maar wanneer we (nadat ik gestopt was met het slikken van de pil) mogen beginnen met klussen. Ik had namelijk gehoord dat je minimaal een half jaar moet wachten (dus nadat je een half jaar gestopt bent met het slikke van de pil je pas mag proberen een kindje te maken). Maar het is me duidelijk dat dat dus onzin is en dat je zodra je normale cyclus weer op gang is je kunt beginnen.

Ja hoor, je kunt gelijk beginnen. Nog nooit gehoord van een half jaar wachten.

Ze geven aan dat je lichaam soms wel een half jaar bezig is te ontpillen, maar dat verschilt per persoon.
Ik ben in juni 2011 gestopt met de pil en sept 2011 had ik een positieve test (helaas missed abortion). november een curretage gehad en januari weer een positieve test en onze zoon wordt 4-9 alweer 1 jaar.
Het verschilt zo erg van persoon ik was na het stoppen van de pil alleen de eerste keer een paar dagen later ongesteld daarna elke keer regelmatig. Succes

JoyceJereoen2012 dank je voor je reactie. Het is inderaad ook afwachten wanneer je cyclus weer regelmatig is. Maar dat is niet erg, dat is nou eenmaal het proces. Iemand zij alleen tegen mij dat ik het een half jaar moest wachten (dus al die tijd met condoom) voordat we het mochten proberen. Maar het is me nu wel duidelijk dat het proberen gewoon kan zodra de cyclus weer zelfstandig op gang is.

Terug
Bovenaan