Stoppen met fles

Essil

Moderator
Hoe pakken jullie stoppen met melk uit fles aan? Mijn dochter kan allang goed uit gewone beker drinken. Maar als ze de nutrilon of gewone melk in een beker krijgt is het krijsen.
Nou weiger ik haar al 2 dagen een fles te geven. De eerste dag heeft ze het uiteindelijk toch uit beker gedronken. De 2e dag niet. Werd ze 's nachts wakker en heeft mijn man haar wel een fles gegeven.
Ze eet 's ochtends wel pap van gewone melk.
 
1. Zorg dat je er zelf van overtuigd bent dat stoppen met de fles het beste is (beter voor de stand van de kaak, beter voor het gebit; mondmotoriek en risico op flescariës ). 2. Leg uit aan je kind dat ze geen fles meer krijgt & knip de speentjes door (evt samen). Breng het als iets positiefs: je bent nu een grote meid 3. Doorzetten ;) 
Door ze door te knippen/ weg te gooien kom je ook niet in de verleiding 
Na een weekje vragen ze er ook niet meer om. 
Werkt ook zo met de speen ;) 
 
 
Mijn dochter van 2.5 krijgt nog een ochtendfles. In 2 minuten issie leeg. Ik wil er ook graag vanaf, maar het is echt haar versie van de kop koffie ofzo. Het mag niet in een andere beker, zelfs niet in een samen uitgezochte coole drinkbeker. En krijgt ze 'm niet is het hele dagen huilen. We hebben het maximaal 4 dagen volgehouden en zijn toen weer gestopt met peuter pesten. 

We hebben nu ook een baby van 8 maanden oud die ook een fles drinkt op dat moment. Mijn plan is om ze tegelijk te stoppen over een paar maanden. We focussen nu meer op zindelijkheid en straks de speen afpakken. Daar hebben we eigenlijk ook meer aan. 

Maar ik herken je vraag. 
 
Inmiddels (2 jaar en 9 maanden) lukt het door onze peuter niet van tafel te laten gaan voor ze haar drinken op heeft.
Ze vraagt 's avonds nog wel naar de fles maar drinkt er niet meer van.
Helaas daarmee nog geen ander melk ( uit beker) moment ingebouwd.
 
Terug
Bovenaan