Als ik dit zo lees ben ik zo blij met onze medisch verpleegkundige arts in hey ziekenhuis. Mijn dochter prematuur dysmatuur geboren en enorme reflux en koemelkallergie. En de arts liet ons de keuze wat we wilden. Zo eerst begonnen met de pepti en daarna omeprazol erbij en ik had een totaal ander kind.
Ook zeiden waarschijnlijk is reflux de grootste kwelgeest geweest en niet de koemelk maar we blijven gewoon bij de pepti. En nu is ze bijna een jaar en zijn we sinds een paar maanden langzaam weer koemelk aan het introduceren aan de hand van de melkladder van davo in samenwerking met het ziekenhuis.
Ik hoop voor jullie dat je beter hulp en begeleiding hier in krijgt. Volg je gevoel en blijf op je strepen staan. En anders toch overwegen of je een andere arts kan krijgen in het ziekenhuis.
Succes
Daar kun je inderdaad heel blij mee zijn. Onze kinderarts had helaas al besloten dat mijn dochter zeker geen koemelkallergie had nog voordat we iets konden testen.
We hebben haar 1 dag van de pepti afgehaald en op de oude voeding gezet, en het was een ramp. Ze heeft heel hard zitten krijsen. Volgens de kinderarts kwam dat door een verandering van voeding en kon het niet door een allergie komen. Ik weet zelfs niet waarom we het hebben uitgeprobeerd, hij had duidelijk al zijn mening staan, maar helaas waren we hier niet van op de hoogte toen we het uitprobeerden.
We hadden contact met een kinderarts in opleiding, maar zij heeft helaas niks te zeggen en moet doen wat de kinderarts zegt. Ze had ons ook laten weten dat de kinderarts het belachelijk vond dat ze überhaupt op pepti stond, aangezien haar klachten niet van koemelkallergie konden komen. Dat waren zijn exacte woorden volgens de kinderarts in opleiding.
We konden over een maand een provocatietest doen, maar enkel als de kinderarts zeer ernstige symptomen bij onze dochter op dat moment zou zien, zouden we een vergoeding via de zorgverzekering kunnen krijgen. Toen ik vroeg of krijsen van de pijn ook als ernstig werd gezien, zei de kinderarts in opleiding dat ze dat niet konden zeggen, maar dat ze vooral naar erge huiduitslag gingen kijken. Die had ze al nauwelijks, dus een provocatietest met die kinderarts in ons ziekenhuis gaat geen nut hebben.
De kinderarts in opleiding had 4 of 5 keer gezegd dat het echt heel erge symptomen moesten zijn voordat ze een vergoeding zou krijgen in de hoop dat we al niet met de provocatietest zouden beginnen. Wel bleef ze constant herhalen dat we het beste haar op pepti laten staan, want ze doet het er zo goed op.
Het consultatiebureau had ons laten weten om het via de huisarts te proberen, dus dat zullen we nu maar gaan doen, maar veel hoop hebben we ondertussen niet meer op een vergoeding of een eerlijke provocatietest.
Ze blijft de pepti krijgen. De vergoeding zien we wel of het lukt of niet.
Beetje moedeloos om van te worden op die manier
🙁