Stoppen met pil, wanneer zwanger?

<p>Ik heb even een vraag omdat dit me niet helemaal duidelijk is. Als je stopt na een volle pilstrip en dus weer ongesteld wordt en daarna niet meer verder gaat met de pil, om hopelijk zwanger te kunnen worden. Moet je dan eerst wachten tot je weer opnieuw ongesteld bent geworden, dat je lichaam het ritme zelf weer heeft gevonden zeg maar? Ik heb me namelijk laten vertellen dat als je gelijk na het stoppen van de pil zwanger wordt, je een grote kans hebt op een miskraam. Klopt dat?</p>

Niet ieder lichaam hoeft te ontpillen. Natuurlijk kun je hier de tijd voor nemen indien je dit wilt maar verhoogde kans op een miskraam is volgens mij onzin. Ik ben ongesteld geworden en geen nieuwe strip aangebroken. Ik was direct zwanger (hadden wij zeker niet verwacht maar dolgelukkig uiteraard). Inmiddels 37+1 zonder miskraam of andere complicaties. 
Indien je echt wilt ontpillen zorg dan voor een andere manier van anticonceptie want het kan zomaar raak zijn!

Ik ben dus gelijk zwanger geworden na het stoppen met de pil, zonder een menstruatie en dit is helaas een miskraam geworden. De miskraam kwam niet vanzelf op gang dus heb een curretage ondergaan begin november. Nu ben ik wederom een beetje huiverig. De doktoren en verloskundigen zeggen dat als je er geestelijk aan toe bent, je het gewoon weer opnieuw kan proberen. Of moet ik toch maar wachten op een menstruatie? Iemand ervaring?

Dat kan alleen jij bepalen Madelief. Wij zijn er na mijn curretage (het wilde ook niet vanzelf af komen) direct weer voor gegaan. Ik was daar mentaal ook prima aan toe. Ben direct weer zwanger geraakt, dus zonder eerst ongesteld te worden. Als jij het allemaal een plekje hebt gegeven en je hebt groen licht, dan ga je ervoor. Als je er nog niet aan toe bent, dan wacht je tot je er wel aan toe bent.

Terug
Bovenaan