Stoppen met werken??

Volgende week begint voor mij het werkleven weer (3 dgn in de week, mag niet minder). Ik zie hier echt heel erg tegenop. Ik heb een hartstikke leuke baan hoor, maar toch.. Ik ben bang dat ik zoveel zal missen van de ontwikkelingen van mijn lieve lieverd. Het gaat zo snel, elke dag zie ik weer iets nieuws van de kleine en dat ik wil ik gewoon niet missen!!
Nu verdiend mijn vriend niet verkeerd, maar goed, er valt natuurlijk wel een stuk salaris van mijn kant weg. Bovendien zou ik wel willen dat ons zoontje dan toch nog 1 of 1 1/2 dag naar het kinderdagverblijf gaat, gewoon puur voor zijn ontwikkeling (vriendjes maken, nieuwe mensen om zich heen etc) en zodat ik bijvoorbeeld vrijwilligerswerk kan gaan doen zodat ik toch onder de mensen ben.

Graag hoor ik jullie mening hierover, positief of negatief! Hebben mensen hier ervaring mee of hebben jullie tips voor mij??????

Of, hebben jullie tips voor wat betreft werk voor maar 1 of 2 dagen in de week??

Gr Claudia

hoi claudia
ik zit in het zelfde schuitje moet woensdag a.s. weer gaan werken baal baal maar goed omdat het hier nogal druk is op het kinderdagverblijf kan onze zoon nog niet teregt (jammer maar helaas, of juist niet!!!!!!!!!) ik heb daarom mijn ouderrschapsverlof opgenomen zodat ik tot maart volgendjaar maar 1 dag in de week hoef te werken (vandaar jammer maar helaas of toch niet hihih) op deze manier hoef ik niet veel te missen (hoop ik) en kan ik toch werken!! dus wie weet is dit ook iets voor jou? oke ouderschapsverlof is onbetaald maar ja thuis zitten ook (als je je baan opzecht of niet heb) dus ja het heeft voordelen maar ook nadelen nu zit ik gelukkig want ook mijn mannetje verdient lekker dus om dit gat op te vangen van mijn salaris die een heel stuk minder is dan voorheen (werkte eerst 40 uur nu dus maar(voorlopig) 8 uur in de week) is geen probleem maar goed hihihi dus suc6 met uitzoeken en alvast veel arbeidsvreugde gewenst!!!!!!!!!!

groetjes

Toevallig dacht ik er vandaag nog aan en dit ook aan een vriendin/collega gemailt..

Ik heb van een kant zin om straks weer te gaan werken en van de andere kant had ik ook graag een ouderwetse mama willen zijn.. dus lekker de eerste paar jaar er zijn voor de kinderen totdat ze naar school gaan.

Echter leven we niet in een maatschappij dat alles maar van één salaris betaald kan worden.. Kan misschien wel, maar vraag niet hoe je dan leeft..

Ik denk er een beetje hetzelfde over, maar ik weet dus niet als ik straks weer ga werken of ik het weer heerlijk vind om mijn leventje daar weer op te pakken,..

Jeetje,.. moeilijke topic haha..

Esmé mv Kay

Thanks voor jullie reacties. Ik vind het echt heel erg moeilijk! Wat je zegt Esme, helaas leven we in een dure maatschappij. Daarbij komt ook kijken dat wij graag in de stad zitten, lekker borrelen met vrienden, hapje hier, hapje daar, winkelen en vergeet vooral de vakanties niet.  Wat een luxe eigenlijk, maar omdat nou allemaal op te geven, en om dit nou allemaal van 1 salaris te doen wordt lastig denk ik. Het zou voor mij perfect zijn om 1 of 2 dagen in de week te werken, maar ik weet dat dit erg lastig is om te vinden (ik werk op een uitzendbureau..).

Ja dat doen wij dus ook,.. met een beetje mooi weer lekker de stad in, terrasje pikken en vooral lekker eten!

We genieten van alles en gaan er veel op uit.. en ja,.. dat kost centjes.

Mijn vriend en ik moeten een behoorlijke afstand rijden om op ons werk te komen en dat hakt er ook nog eens in.. Pff,.. Ik kan soms zo vreselijk kwaad worden om het feit dat alles zo ongelooflijk duur is! *zucht*

Maar goed,.. Ik woon pas 1,5 jaar in Breda en "Beunde" eerste in de avonduren nog wat bij met knippen (Kapsels dan he haha), maar die ben ik door de verhuizing dus kwijt. Ik ga hier in de buurt maar weer eens langzaam iets opbouwen, toch altijd meegenomen dat extra centje? Zoek jij nog een kapster? hahaha..

Esmé mv Kay

Hallo,
Vandaag is mijn eerste werk dag.... aaaahhh ik mis mijn mannetje wel hoor!!! maar het is wel weer ff wat anders dan alleen luiers en voeding. Net belde ik naar huis en toen moest hij lachen en was ie aan het brabbelen aahhhh dat is wel ff slikken hoor.....
Maar ik zag er ook heeeeeel erg tegen op. Ik kan niet wachten tot het 17.00 uur is.....
x wen

Hoi,

Ook ik heb in hetzelfde schuitje gezeten als jij. Zal ik gaan werken of stoppen met werken. Ik zou drie dagen gaan werken na de geboorte van mijn kleine en enkel alleen on het financieel goed te redden. Naarmate de weken vorderden al tijdens mijn zwangerschap, zag ik er steeds meer tegenop om weer te moeten werken, terwijl ik een hardstikke leuke baan heb. Toen de kleine er eenmaal was, werd het nog moeilijker. Ik heb zitten rekenen en rekenen en of we het financieel zouden halen, zou krapjes zijn. Maar ik wil helemaal niets missen van mijn kleine mannetje en ik voel me zo gelukkig, zo gelukkig ben ik nog nooit geweest. Bovendien kan je maar 1 keer als het goed is bewust meemaken hoe een babietje zich zo ontwikkelt, met meer kinderen wordt het toch lastig.
Ik heb dus voor het onzekere gekozen en ben gestopt met werken en heb ontslag genomen. Nu kan ik genieten en het kan maar 1 keer. Of we het redden? Geen flauw idee, dat moet de toekomst uitmaken. We hebben wel een tijdslimiet vastgesteld, kunnen we na een maand of vier echt de rekeningen eigenlijk niet meer betalen, dan ga ik weer een baan zoeken.....Bovendien heb ik wel een baan voor de zaterdag vanaf december: postbezorger. Gewoon zodat ik ook wat zakgeld kan verdienen.

Wij , mijn man en ik willen dit gewoon heel graag proberen, niet geschoten is altijd mis. Het is misschien niet de verstandigste manier van leven, zeker niet in deze tweeverdieners maatschappij. Maar we willen het. Ik wil een ouderwetse er altijd voor mijn kindjes- mama zijn.

Veel succes met je keuze.

Groetjes Hanneke

Hoi Hanneke,
Wat moedig van jullie dat deze keuze is gemaakt! Ik twijfel nog steeds heel erg, gewoon domweg om de reden dat je dan NIET werkt, geen salaris krijgt wat je al jaren gewend bent om te krijgen. Ik voel me er ook weleens een beetje schuldig over, de gedachten om te stoppen. Toch raar eigenlijk dat we in zo'n werkmaatschappij leven.
Hoe reageerde jouw omgeving op deze beslissing??
Gr Claudia

Terug
Bovenaan