Stoppen met werken??

Claudia je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt en schijt hebben aan wat andere denken ...om het maar even op een botte manier te zeggen!

Je kunt natuurlijk altijd eens gaan rondkijken wat er voor mogelijkheden zijn om evt. toch nog iets bij te gaan verdienen en fulltime bij je kleintje te kunnen zijn!
En je kleintje kan straks met 2/2,5 jaar ook naar de peuterspeelzaal voor zijn vriendjes en omgang ed. daar hoeft ie niet persee voor naar een kdv (tenminste dat is mijn mening)

In deze dure maatschappy maakt het leven van een salaris niet altijd gemakkelijk , maar je hebt ook wat belastingvoordelen als je niet werkt! Zo ie zo heb je recht op de heffinskorting (1990 p/jr....165 euro p/mnd) en daarbij heb je nog de kinderkorting.
Ik  ben gastouder en heb een oppaskindje.....hierdoor heb ik ook nog recht op combinatiekorting en de aanvullende Combinatiekorting. Toen ik me dat allemaal op een rijtje  zette kwam ik eraan uit dat ik echt maar voor een klein beetje minder lekker  fulltime thuis kon blijven...en ja je snapt al wat ik heb gekozen!
Het is voor mij zelfs zo voordelig dat ik per maand van mijn oppaskindje  er een aardigheidje bij krijg en jaarlijks van de lasting ook nog een mooie cent en zo lekker voor me eigen 2 kids kan zorgen.  

Volg je eigen gevoel want je moet zelf de keuze maken en er happy mee zijn!
Suc6
Groetjes Nessie mv Alissa en Jari

Hoi tomaatje,

Allereerste was ik zelf behoorlijk ondersteboven van mijn beslissing. Ik ben nogal
'' verstandig'' en stoppen met werken terwijl je een baby hebt, leek me niet verstandig en dus leek het me heel eng hoe de omgeving hier op zou reageren.
Allereerst mijn man, met hem had ik natuurlijk wel al gepraat en ook samen beslist. Toch duurde het van zijn kant nog wel even tot hij het echt accepteerde. Want, tja 1 salaris weg is toch wel even slikken. Vandaar dat wij ook regels hebben ingevoerd wanneer we het echt niet zouden redden. Maar hij ziet mij   en zijn zoontje natuurlijk en hij ziet hoe gelukkig ik hier met deze situatie ben en hij is het helemaal mee eens.
Hij heeft nu altijd een vrolijke vrouw bij thuiskomst en dat is wel anders geweest...

Ik was ook bang voor de reactie in mijn omgeving, maar tot onze stomme verbazing is eigenlijk iedereen het wel heel erg  eens. Mijn ouders, mijn schoonouders, mijn zusje, mijn broer, iedereen die belangrijk is voor mij was het eens al hadden ze het niet verwacht. Natuurlijk vroegen ze eerlijk of we het dan financieel wel zouden redden en ik heb ook eerlijk gezegd dat we dat nog niet weten.....maar volgens mij net aan wel. Het was een hele opluchting om te horen hoe positief iedereen er eigenlijk tegenover stond. Daar was ik echt heel blij mee.

Ook op mijn werk vonden ze het geweldig. Natuurlijk is het niet leuk om weg te gaan en zij zullen mij en ik hen best missen. Maar die reacties van hen deden me zo goed.
Ik had nu alweer zes weken moeten werken en ik heb totaal nog geen spijt gehad. Ik geniet en ben echt gelukkig zo. Voor mij is dit een juiste beslissing geweest.

Ik moet toegeven, tot nu toe gaat het goed, maar het zal nog wel even onzeker blijven. Maar ik wil en wij gaan ervoor!

Heel veel sterkte met je beslissing! En als je nog meer vragen hebt, vraag maar raak!

Groetjes Hanneke

En weet je, eigenlijk is het best wel raar dat ' werken'   zo hoort. Dat je ' niet wijs'   ben dat je ermee stopt, want zo hoort het tegenwoordig niet meer.   ( Kan eigenlijk ook niet meer als je voor de luxe gaat die tegenwoordig ook zo ' normaal' is geworden) Maar ik vind zelf dat je altijd nog kan werken ( en ik hou van mijn beroep) en eigenlijk vind ik het heel erg zonde dat je zoveel mist van je kindjes omdat je hoort te werken.
Ik wil nu fulltime moederen. Ik ben geen moeder geworden om niet van mijn kindje te genieten en later wanneer Hjerre ouder is, wil ik weer gaan werken.

Ik wil trouwens werkende moeders echt niet voor het hoofd stoten hoor! Want in mijn omgeving zie ik dat zij genieten van hun werk en van hun kindje. Alleen ik kan niet genieten van mijn werk, omdat ik ik van mijn kindje wil genieten..... Ik kan me maar voor 1 ding tegelijk voor 100% gaan en ik heb besloten dat het Hjerre is en niet mijn klas

Hoi,

Ik ga straks weer werken.2 dagen per week omdat ik nu 2 zoons heb wil ik er zoveel mogelijk van genieten.
Ik werkte 3 dagen.
Het liefste zou ik helemaal stoppen maar daar zitten dan wel consequenties aan vast zoals huis verkopen e.d.
Als de jongste straks 4 is wil ik wel weer 4 dagen gaan werken.
Het zal financieel aanpassen zijn,minder luxe dingen.
Nu gaan we 3x nadenken over een groot of luxe aankopen.

groetjes,
Clautje

Terug
Bovenaan