stoppen met werken

ik werk nu als zelfsdtandige thuis voor 4dagen in de week. Als gastouder. En dat bevald me echt prima. voorheen werkte ik 3 dagen buitenshuis maar dat gaf zoveel stres dat ik maar een cariere swits heb gemaakt en geen seconde spijt van gehad.

Toen ik 7 jaar geleden voor het eerst zwanger was werd mijn contract niet verlengd. Ik kan altijd zo boos worden om dit soort acties, het gebeurt zo vaak hè?
Ik ben uiteindelijk thuis gebleven en ik zou nu niet anders meer willen.
Maar ik ben toch bang dat ik straks wel wat zal moeten gaan bijverdienen, het is wel erg magertjes hier op het moment. Helemaal met straks 4 kids... Maar dat zien we dan wel weer.
Geniet ervan dat je de mogelijkheid hebt alles van je kleintje mee te maken! En het is voor de kinderen ook zo fijn!

hmm, stoppen met werken, toch klinkt het wel lekker. Zelf heb ik een contract dat deze maand afloopt en dan moet ik op zoek naar iets anders. Daar zie ik nog wel tegenop: zwanger solliciteren.

voor mij ligt het wel anders.

Ik ben 22, bevallen 23. en ben helaas 80 tot 100% afgekeurd. (arbeidsongeschikt).
Ik mag maar 20% bijwerken en doe dat op t moment als gastouder 2 dagen van 6.45-16.00 uur.
als ik teveel verdien moet ik helaas weer inleveren....
Ik heb n lichamelijke beperking , linkerarm functioneert niet zoals t moet zijn, been ook niet maar minder last van en doe letterlijk bijna alles met 1 hand
en daarnaast heb ik ook nog epilepsie(laatste aanval 2007) dus gaat goed! even afkloppen! , onder andere door de medicatie ( die ook weer n risico hebben voor het kind waardoor ik verplicht ben moeten minderen) ben in anderhalf jaar tijd van 1500 mg naar 300 mg gegaan per dag om zwanger te mogen zijn. dus risico op n aanval is nu groter.

Ik zit nog flink te twijfelen of ik het straks lichamelijk gastouder zijn nog wel aankan met onze kleine,+ n baby van 3 maanden en een van 1,5jaar en 2.

de hele zwangerschap is voor mij natuurlijk al zwaarder als normaal ben eerder vermoeid en kan niet ver en veel lopen, het zal nog zwaarder worden ben ik bang, en dan de bevalling en daarna op de been komen ook weer.

Ik ben weekelijks goed onder controle bij de neuroloog,en of gyneacaloog en dokter.
di 6 november 2e echo en 12 wk zwanger!

Het is pittig voor me ! '''zucht'' maar krijg er iets heel moois voor terug!!! :)

Ik ben na de eerste vier dagen gaan werken. Werk nu sinds een maand drie dagen. Wil wel gasyoudersvhap gaan dorn eem keer per week. Helemaal niet werken lijkt mij ideaal maar moet ik weer kleiner gaan wonen en hebben we het heel krap. Het blijft overwegen wat voor jezelf het beste is en mogelijk is op financiel gebied.

Wat jammer dat je contract niet verlengd werd! Maar als ik dit allemaal zo doorlees zijn er wel meer die (meer) thuis willen zijn geloof ik!
En ik kan je het aanraden, fulltime moeder. Na de geboorte van mn zoontje ben ik bewust gestopt met werken. Het was ten eerste al 3 kwartier rijden naar mijn werk, en daar was het ook niet meer echt heel gezellig, dus was wel blij dat ik kon stoppen.Deze keuze heb ik eigenlijk al gemaakt toen ik met mijn opleiding bezig was (OA) en ik twijfelde of ik verder ging naar de PABO. Maar heb ik niet gedaan, omdat we toch al snel zouden gaan trouwen en kids welkom waren. En als dat zou gebeuren zou ik stoppen en zou het jammer zijn van mijn opleiding.. dus zo zit dat.
Maar het is heerlijk om thuis te zijn! Tuurlijk, de muren komen wel eens op je af, dat is logisch! Maar er zijn zoveel voordelen aan! Je kunt heerlijk je eigen tijd indelen en doen wat je wilt. Heb je vandaag geen zin in je huishouden? doe je het toch morgen? Je ziet je kids ontwikkelen, elk stapje.
Ik doe nog wel vrijwilligerswerk voor de kerk bij ons, en pas op verschillende kindjes op. Ook heel leuk!
En financieel: zo lang je nog niet aan de grond zit komt het goed! Je krijgt als nietbuitenshuiswerkende vrouw ook een of andere subsidie! Je wordt ook best creatief met je geld hoor!

@Linda: jij zult het ook niet makkelijk hebben! Goed dat je nog wel gastouder bent! Hopen dat het allemaal goed gaat, en je straks mag genieten van je eigen kleintje en de andere kids waar je op past!

Ben niet de enige afgekeurde zie ik al. Ook ik ben sinds 2009 volledig arbeidsongeschikt. Heb nog wel geprobeerd te werken vanaf 2007 maar het ging gewoon niet, na operatie in 2008 werd het alleen maar minder. In 2011 bevallen van zoonlief na een zware zwangerschap, hartritmestoornis werd erger, medicatie op zijn hoogst (betablokkers) met alle gevolgen vandien (zoon geboren met 28 weken, 2 kilo en ieniemienie placenta van 326 gram).

Fultime moeder dus, maar wel gedwongen door de situatie. Was zelf liever 2 dagen aan het werk geweest, even afstand even iets van mezelf doen, even (andere) mensen zien. Deze zwangerschap is weer zwaar, medicatie is bijna weer maximaal, en ik ben gesloopt, slaap dagelijks tussendemiddag tegelijk met zoontje en hoop dat hij dan 2 uur slaapt, kom werkelijk nergens meer aan toe en duik er vroeg in. Ben blij als mijn man weer thuis is zodat ik de bank op kan. Heel vervelend!

Aan de ene kant krijg je er heel veel voor terug, maar het zal ook zeker wennen zijn om fulltime thuis te zijn.

Terug
Bovenaan