Stopppen met de pil ivm stemmingswisselingen

Hallo allemaal,

Ik ben 3 weken geleden begonnen met de pil, zit nu in de stopweek, maar ga weer stoppen ivm stemmingswisselingen.
Ik heb er altijd al last van, maar nu heel erg. Hebben meer van jullie dit? Ik ben dan weer heel erg blij en optimistisch, dan weer heel verdrietig en down en huilerig.

Graag jullie ervaringen, want ik word een beetje gek (letterlijk en figuurlijk...)

liefs Mariska

Hoi,

ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb me ook nooit goed gevoeld bij de pil. Nu slik ik Cerazette, dat is een minipil en daar voel ik me veel beter bij. Misschien iets voor jou?

groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Is dat een lichte pil die je elke dag stipt moet slikken? Ik was namelijk in een keer zwanger en wil niet per ongeluk weer zwanger worden.

liefs Maris

Hoi mariska,

dat is inderdaad een lichte pil. Er zit maar één hormoon in i.p.v. twee. Deze moet ongeveer op dezelfde tijd worden ingenomen. Er mag maximaal 27 uur tussen zitten. Zelf neem ik hem doordeweeks altijd om zeven uur in en op zondag meestal rond negen uur en dat is geen probleem. Deze pil heeft als voordeel dat je geen stopweek hebt en heeft bij mij als voordeel dat ik bijna niet meer ongesteld word en als het wel zo is is het heel erg licht. Op den duur kan je menstruatie zelfs helemaal weg blijven.

Groetjes van marloes

Dat is ook precies de reden dat ik na mijn zwangerschap geen pil meer wilde..Ik had dat ook. Had ook totaal geen gehoefte aan sex of zo..
Nu heb ik sinds 2 weken de mirenaspiraal..

Hoi Marloes,

Ik vergeet soms wel eens de pil, dus dat is wel een probleem. En hoe lang nadat je weer stopt met die pil kun je zwanger worden? Je schrijft namelijk dat je bijna niet ongesteld bent en je de pil door moet slikken. Ik vind het ook fijn te weten wanneer ik ongesteld wordt en dat weet ik dan toch niet?

groetjes Mariska

Ook ik ben sinds 3 jr gestopt met de pil omdat ik mij of heel down voelde of hyper. En sinds dien voel ik me stukken beter en wil ik geen enkele vorm van hormonen meer hebben. Wij gebruiken de condoom  als voorbehoedsmiddel, het is ook niet ideaal maar het weegt niet op over hoe goed ik me voel !

Terug
Bovenaan