Stopppen met de pil ivm stemmingswisselingen

Hoi

Ik ben na de geboorte van mijn 2e kind weer met de pil begonnen die ik daarvoor ook altijd al gebruikte (Marvelon).
Ik kreeg toen Aron ca 4 maanden oud was echt een soort postnatale depressie, huilerig, depri... Ik stond bijna op het punt professionele hulp in te schakelen, toen ben ik overgestapt op de Mirena-spiraal. Uiteindelijk was de dip na een week of 6 helemaal (voorgoed) over. Maar heel beroerd als je er midden in zit!

Succes ermee,

overigens raak je een spiraal die eenmaal goed zit echt niet meer zo ineens kwijt hoor!
Een controle na plaatsing is wel aan te bevelen,

Groeten
Irene

Stom he, ik voel helemaal niks voor ene spiraal, ik vind het echt eng. Ik denk dat het voorlopig condooms worden. We willen ooit wel een tweede, dus als het condoom scheurt is het geen drama (moeten we alleen meteen verhuizen)

groetjes Mariska

hoi mariska en de rest

ik voel ook niks voor een spiraal, en nu is er miss ook nog iemand zwanger met die spiraal neeeeeee dat zie ik niet zitten hoor

ik zit zelf te denken aan sterilisatie   , maar ben best bang enzooo voor operatie ...
iemand ervaringen ???

want de pil dat zie ik ook niet meer zitten , ben echt zo,n oud zeurderig mensje geworden die overal last van heeft , en dat wil ik niet meer dus ik ga ook stoppen !

liefs van anna

Hoi Mariska,

Ik gebruik ook de minipil (cerazette) en dat bevalt prima.
Er zitten veel minder hormonen in (net zoveel als de mirena-spiraal) en daarom heb ik er ook voor gekozen omdat ik ook ''pil-moe'' was.
Wat Marloes al noemde: je menstruatie kan veel minder worden en in mijn geval nog erg onregelmatig. Ik ben nu alweer 5 weken niet ongesteld. Dit vind ik persoonlijk wel een nadeel. Het maakt me onzeker en ik sta vaak op het punt om een zwangerschapstest te kopen! Maar dit is misschien even wennen.. en op den duur misschien wel heerlijk (bijna niet ongesteld!)

Succes

Hoi hoi

Ik heb voor deze zwangerschap ook altijd de pil gebruikt....en op zich geen probleem
Alleen merkte ik wel toen ik stopte dat ik me beter voelde en idd minder last had van sombere gevoelens
Maar ik heb nu 4 kinderen en dat is wel genoeg voor dit gezin
(heeft meer te maken met mijn lichaam dan met de wens zelf)
Omdat ik eigenlijk niet meer aan de gewone pil wilde en ook niet een spiraal
De reden daarvan kan ik niet precies uitleggen, maar t voelt gewoon niet goed
Ook willen we niet knoeien met die rubbers, want ik ben allergies voor rubber
Dus heb ik uiteindelijk gekozen voor de prikpil....tot nu toe bevalt me die prima
De meeste vrouwen worden zo eenmaal per half jaar ongesteld met de prikpil en dan ook maar een beetje (zever ben ik nog niet dus weet t alleen van zeggen)
En omdat je niet zo vaak meer ongi word zou je ook minder last hebben van hormoonschommelingen, dus ook minder last van stemmingswisselingen dan bij de normale pil, ik gebruik m nu 2 maand en ben tot nu toe tevreden
Voordeel is dat je hem maar eenmaal per drie maanden door de huisarts laat spuiten en dat je dus zelden ongi word
Nadeel is (niet in mijn geval dan) dat je soms pas na anderhalf jaar weer vruchtbaar bent nadat je bent gestopt

Tis een optie, maar dan moet je niet op korte termijn zwanger willen worden

Groetjes Xennah

Terug
Bovenaan